måndag 30 maj 2011

Trädgård och smyckesdesign a´la´Kaos...

Naturligtvis ska väl varje Blogg ha något trädgårdsaktigt på våren. Idag har jag suttit på bron och tittat på mina minidahlior. Oerhört tacksamma blommor, man behöver inte lyfta ett finger. Plötsligt är de bara där och blommar hela sommaren.


Och så har jag, trendig som jag är, börjat designa smycken. Det var hur lätt som helst. Bara att trampa till faktiskt. Och jag gjorde det i exakt rätt ögonblick. Personligt till tusen, ingen lär ha en likadan... eh


Ha en trevlig kväll mysiga ni.

4 kommentarer:

Mångmamma sa...

Innovativt på min ära!
Dahlior har jag aldrig vågat mig på, ska inte de plockas fram och tillbaka med sina knölar för att överleva vintern?
Visswerligen fipplar jag runt mina amaryllisar så det står härliga till men just dahlior hat jag bestämt mig för är "svåra".
Kram själv.

KaosJenny sa...

Jodå, jag håller på med lite Dahlior men de är jobbiga... Detta är "miniDahlior, dvs äkta Maskrosor ;-) men nog så vackra som vilken svårskött Dahlia som helst... Kram på dig

2BarnsMamman sa...

Den typen av blommor frodas och trivs även i vår trädgård :) Hellre njuter jag av grönskan och solen från altanen än böjd över ogräset! Kram

KaosJenny sa...

Härligt 2BarnsMamman, maskrosor är väldigt vackra. Lyser upp fint. Kram