lördag 14 maj 2011

Mitt i levande livet...

Det är skor överallt och drivor med skolväskor och cykelhjälmar. Det bråkas och stökas, retas och kramas, skrattas och tjuvnyps, tjatas och sjungs, visslas och surras, diskuteras och ordvitsas i alla hörn av huset. Jag känner hur jag står mitt i det allra mest levande liv och känner hur det spritter. Småbarnstiden har sin tjusning men det har det här som kommer efter också. Barnen hoppar runt och hittar på saker. Kommer hem med nya tankar och uttryck. Sliter hem helt nya fenomen till hushållet... Lana? Går det att äta och hur länge? Vi pratar rasism, homosexualitet, Beyblade och Eurovision song contest i en salig röra. Kanske är det med livet som med trädgårdar. De är mest njutbara om man låter saker dyka upp lite som de vill.

Jag kan inte påminna mig om att jag satt dessa lökar och framförallt inte där. Ifjol var det en, nu är de fler :-). Vackra i alla fall. Nu, mot en sammankomst med ännu fler barn med syfte att fira livet. Ha en trevlig helg alla fina!

4 kommentarer:

Grodmamman sa...

Det är verkligen så det är, livet med barn!:)
Kram

Milla sa...

Ett av livets underbara under=D
Kram

Katarina sa...

Underbara Jenny, du beskriver det som om det vore min familj. Kram Katarina :O)

KaosJenny sa...

Tack tjejer. Det är förunderligt härligt att leva :-) Kram