torsdag 12 maj 2011

Nä, nu blommar det!!

Ibland får man bara nog, nog NOG. Jesper Juul och hans mysande samarbete får säga vad han vill. Igår var det dags. Jag kände det i hela kroppen och budskapet till barnet var tydligt. Att göra det du har lust med är inte samma sak som att göra det du behöver. Du kan gråta i dagar, skrika skallen av dig eller riva hela huset. BÅDE mamma och pappa har bestämt sig för att du ska göra det du behöver.

Jag kan tycka att det är ganska skönt när vi kommer till det läget. När man känner att nu är det match, det får ta hur lång tid som helst men nu har jag fått NOG. Om dessutom Mannen och jag båda är hemma och är överens så är det nästan lätt. Svårast tycker jag att det är innan, då när man hoppas och försöker tricksa och undvika utbrott. När man väl har kommit fram till utbrottet så är det lugnt och då är det ju det man håller på med. På något sätt blir jag lugnare när jag tänker ok, då har vi sammanbrott då... Allt gick åt skogen men det blir bra... Nu blommar det ut...

På tal om att blomma så har vårt påskris börjat blomma så nu tror jag att det får vara påsk ända till jul. Nu ska jag ut i trädgården och fortsätta min mystorsdag med Lillasyster. Ha en bra dag. Kram på er

4 kommentarer:

Maria sa...

Känner igen mig i den känslan. Bryta ihop och ut och gå vidare! Hoppas ni fick en fin torsdag! Här har vi de senaste kvällarna läst gonattsaga ute i den ljumma majkvällen med barnen gungande under blommande körsbärsträd. Nästan så ljuvligt så det gör ont... Kram!

FiaLisa sa...

Ja visst är det skönt när man bestämt sig. Det här ska jag driva igenom! Det är värre med de där striderna som man inte har lust med men känner att man egentlige borde ta men orkar inte men borde... Ja, du kanske förstår.

Maria sa...

Håller med! Bryta ihop och ut och sen gå vidare. Hoppas fintorsdagen blev bra. Kram!

KaosJenny sa...

Mm, jag håller med där FiaLisa, det värsta är när man som känner att man borde men inte orkar men då brukar jag ibland säga det, det här skulle jag bråka om om jag hade orkat, nästa gång gör jag det ;-)
Japp, Maria, fintorsdagen är i stort sett alltid bra :-)
Kram