måndag 16 maj 2011

Åhå, vilken dag...

En del dagar är livet så förskaffat att det bara är att hålla i sig. Idag har varit en helt speciell dag då jag kastats in i olika situationer med mycket känslor. Mhm, jaha... Verkligen en sport att hålla sig lugn och klok i en galen värld. Dra sig lite tillbaka och tänka sig för. Inte kriga i onödan. Fundera på vad det är som är viktigt och hur saker bäst ska hanteras för att bli bra på sikt.

Och jag vidhåller med en dåres envishet att det är en av de verkliga fördelarna med att bli äldre. Vid 40 års ålder kan jag bada i havet som jag gjorde i helgen om jag vill det men jag kan också låta bli. Jag vet vad jag tycker är trivsamt, kul, trevligt och bra för mig. Jag behöver inte äga, göra eller säga en massa saker för att imponera. Jag spelar musik som jag gillar och har kläder som jag tycker är snygga och som passar mig. Jag har slutat köpa osköna skor eller kläder som jag ska fixa till.

Ett lugn har infunnit sig och jag vet att det är viktigt att prioritera av den tid som jag har. Man vet aldrig hur mycket tid man har och när man är halvt 80 är det vettigt att tänka på vad man verkligen vill göra tycker jag. Nu ska jag duscha varmt och sen äta en chokladkaka. Det får man också göra vid 40, en helt vanlig måndag. Because I´m worth it...

Kram på er alla fina!!

4 kommentarer:

MaNo sa...

Själv är jag bara 37, så jag har inte riktigt nått din grad av insikt och avslappnad inställning till kläder och bad än - men det verkar skönt.
Modigt av dig att bada i havet - brrr! I badandet har jag bara blivit fegare med åren, trots att jag med dem samlat på mig alltfler skyddande lager runt mage och ben. Men i sommar blir det bad , vill jag lova. Vi var ute i stugan under helgen och rekade, mycket härligt. Vi gillar att vara där och att ta med oss andra dit. Vore kul att ha er där nån gång!

mammaxtre sa...

Jag tycker också att det är ngt lugn över att ha blivit 40 + ( i mitt fall)Man blir väldigt mycket coolare i sina val. Jag gillar det.

Ha det fint

Grodmamman sa...

Håller med dig, fyllde 40 förra året. Känns faktiskt ganska skönt att våga välja det man vill och mår bra av!:)
Kram

KaosJenny sa...

Låter bra Maria och stuga... vi kommer :-)
Mm Mammaxtre och Grodmamman, de som är 30+ tror att man skojar men jag är helt ärlig. Jätteskönt att vara 40!
Kram på er