lördag 5 maj 2012

Feber i oppositionen..

Riktigt risigt väder ute och feber i kroppen. Läge för att ta det lugnt alltså... Men hjärnan stannar inte helt förstås så Storebror och jag passade på och bedriva lite lobbyarbete. Vi förlorade ju valet och ligger fortfarande lika taskigt till i Sifo-mätningarna. Av någon outgrundlig anledning håller 3 barn och en vuxen i den här familjen på ETT stort mys en av helgdagarna. Storebror säger att han tror att 2-mys i veckan partiet har mycket fler anhängare i andra familjer än våran. Vi tror stenhårt på reklamen och hjärntvättens makt. Möjligtvis börjar vi vara lite emot demokrati och om det inte löser sig får vi väl söka politisk asyl i någon annan familj ;-).
Kruxet är att när det andra partiet upptäckte vår lobbyverksamhet började de också producera skyltar med budskap som stred emot våra. Nu ser det inte klokt ut här hemma, vi har valaffisher överallt. Nåja, det här är väl anledningen till att jag har en Kaosblogg antar jag. 500 inlägg här på Blogspot och precis som med politiken så hoppas jag att trägen vinner. Storebror och jag tänker att vi förr eller senare kommer att ha inspirerat någon så att det bli votering i familjerådslaget igen. Och jag hoppas att jag med min Blogg inspirerar till att njuta av livet, att ni får er ett leende och kramar om era kära istället för att bryta ihop över stök. Nu ska jag passa på att se film och skratta lite så länge Iprenen verkar ;-).Kram på er alla fina...

4 kommentarer:

Perny sa...

Härligt att ni introducerar lite demokrati i hemmet, och går hela vägen också :D

Mångmamma sa...

Sitter här och ler med hela kroppen av detta underbara inlägg!
Inte att förglömma bilden.
Lycka till i ert kampanjande. :)

2BarnsMamman sa...

Jag tycker familjedemokratin låter som en utmärkt idé och en mycket bra skola för barnen. Att man inte kan vinna jämt är ju också något man behöver lära sig, liten såväl som stor :)
Hoppas du mår bättre! Kram kram

KaosJenny sa...

Mm, faktiskt Perny, jag gnäller lite eftersom jag är "förlorare" men jag njuter i smyg, drar med mig min partikamrat för överläggningar osv
Tack Mångmamma, det kan behövas för vi har förvånadsvärt svårt att vinna röster Storebror och jag...
Mm 2BarnsMamman det är faktiskt riktigt kul och det blir verkligen politik i praktiken... Hostan är lite bättre så men...
Kram på er