tisdag 24 april 2012

Veckans klokisar...

Tro för all del inte att det har slutat, plötsligt händer det. I stressiga ytliga mediala sociala internet-samhället så finns det bara där. Mitt i alltihop så får man till såna där äkta möten med människor IRL. I veckan har jag haft förmånen att delta i flera såna där stunder då ögon och hjärtan möts. Alltid intressant att träffa människor som funderat över livet och kommit fram till saker. Genom att lyssna och utbyta tankar händer det verkligen saker hos en själv. Otroligt häftigt, stjärnstunder...
Kändisar i all ära men jag tycker att vanligt folk är nog så fascinerande. Hittills har veckan bjudit på stjärnstunder med en kvinna med fysiskt handikapp, en medelålders muslimsk man, en ung narkotikamissbrukare, en praktikant, en hel bunt fotbollsspelande 11-åringar, en kompis och en äldre dam på bussen. Kloka människor att lära sig saker av... och det är bara tisdag än... Tänk vad mycket jag kommer att ha hunnit med innan veckan är slut om det fortsätter i den här takten :-). Att sen komma hem till ett litet stökigt hus med en härlig man och fyra friska barn är ännu en gåva. Fler stjärnstunder... Tacksamhet, eller förresten, det är bara förnamnet, känslan går inte helt att beskriva med ord. Ett stort mått av ödmjukhet också, vilken otrolig tur jag har som får vara mej. Hoppas att ni också har det bra alla fina. Har ni också turen att ha stjärnstunder med klokisar? Kram på er

4 kommentarer:

kattiiiiss sa...

Vad underbart att läsa du.
Varje dag lär man sig något nytt, får ta del av nya möten och blir (förhoppningsvis) en smula klokare :-)

Hoppas veckan fortsätter lika bra!

Kramar K

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Jag blir så glad att läsa det du skriver och skickar en tacksamhetens tanke till klokisar i min omgivning som är kärleksfulla och generösa och som bjuder på sig själva! Precis som du i din blogg!

Galenskap och lite allvar sa...

Hej vännen!
Det är så sant det du skriver...alla möten man har med människor är väl unika på något sätt. Underbart att träffa så många olika varianter, tänk om vi hade varit stöpta i samma form allesammans...guuud vad tråkigt det skulle varit. Nu är det istället utmanande och lockande för man vet aldrig hur det slutar!!
Du verkar ha ett härligt, utmanande och stimulerande jobb som träffar så många personligheter.det gör även jag och trivs med det alldeles förträffligt!!!Att få möta flera olikheter gör oss bara starkare...

Ha det gott!
Kramelikram Veronica

KaosJenny sa...

Mm Kaatzi och ju fler man träffar desto troligare att man träffar en klokis ;-)...
Tack och precis Eva, klokisar kan man aldrig få för många av...
Ja, som du skriver Veronica så är det ett härligt jobb jag har. Krävande men härligt...
Kram på er