tisdag 3 april 2012

Vad då VIP?

Håller just nu på att krokna på att män i omgivningen tillåts vara VIP personer med rätt att göra eller inte göra vad de vill och sen förväntar sig alla att kvinnorna i omgivningen ska täcka upp, ordna till och dessutom jubla över dom... Tolkningsföreträde och rätt att avgöra vad som ska kännas ingår tydligen också... Intresset ljuger aldrig, ord är billiga (men ett förlåt är ju alltid en början) handling kostar och det är handlingarna som räknas. Och inte behöver de vara speciellt trevliga/ duktiga/ samarbetsvilliga heller, de betraktas ändå och betraktar sig själva som underverk... Guds gåva till kvinnan...

Och så har jag tappat min mobil i golvet så att displayen ser ut så här. Prova läsa mess med den om ni kan ;-)... Nåja, då kanske det är slut med messtjafsen med Storasyster i alla fall ;-). Min favorit, som jag dammsugit hela släkten på och fick händerna på den sistaste... Så om det är någon som har en sån här som ligger och skräpar så köper jag den gärna... eller kanske bytes mot gårdagens nonchalanta "praktess" eller någon av de andra guds-gåvorna till kvinnan kanske... Det är nästan så att ni skulle få lägga till ett äkta ärkeas också eftersom de på sätt och vis är lättare att tas med eftersom de åtminstone inte låtsas...

Och argast av allt blir jag nog på grund av att inget av detta hade varit något problem för mig om jag hade varit man. Kram på er, over and out!!

Inga kommentarer: