söndag 1 april 2012

Äntligen är den här dagen över...

oftast så brukar jag inte känna så och vi har åkt skidor och det var kul men ändå. I en familj med sex personer hinner man bli less på första april redan vid frukosten. Det skämtas om ALLT med ALLA hela tiden. Jag mår dåligt... det här är min plats... jag har kissat på mig... du är ful... jag vill inte äta frukost... den här mackan är min... jag tror jag har fått löss... kommer du inte ihåg att du gav bort ditt DS till mig igår... osv osv osv hela dagen till ända med tillhörande bråk när någon säger april april eller inte. Som final kan man ha: du är ful... vi ska kasta din favoritmugg... jag tänker inte borsta tänderna... jag har fått godis idag det har inte du... är inte trött... hittar inte min tandborste... mamma har lovat mig att sova i din säng ikväll... vägrar gå och lägga mig...

Giv mig styrka... Första april är en tålamods och tillitsövning. Känns riktigt bra att det är ett år tills nästa gång. Funderar på om vi möjligtvis skulle kunna rösta fram ett förbud... Vad tror ni oddsen är på det om jag lobbar mycket och tar upp det lite snyggt på ett familjerådslag? Visst borde väl demokratin segra? Jag tänker försöka (och i annat fall hävda vår vetorätt alternativt införa diktatur)! Kram på er

2 kommentarer:

sophie sa...

Hej, just nu har jag en tävling där du kan vinna ett valfritt kalaspaket :) Tar endast några sekunder :)

Kram Sophie

KaosJenny sa...

Tack Sophie, vad gulligt! Däremot så har vi absolut tillräckligt med saker redan här hemma. Kram i alla fall!!