måndag 23 april 2012

Tråk-värnare eller teknik-kramare?

Kaosmodern har idag "blivit med" ny oärvd telefon. Känns nytt... En sån där riktigt äkta ny med touch och internet. Nästan ifåne och det är väl nu vi får se hur det blir. Kommer jag att bete mig som en (äh, jag säger inte vad jag tänker men det handlar om små pojkar som just upptäckt nåt;-)... någon som alltid petar på den... På bussen, i bilen, båten och i smyg vid fikat? Nåbar varje vaken stund? Kommer jag att börja svara på frågor om vart läsläxan tagit vägen och övriga hur, när och varför från diverse familjemedlemmmar? Kommer jag att känna mig naken om jag glömmer den hemma och ha signal så fort det "händer något" i luren. Skaffar jag appen som fjärrstyr micron? Ständig aktivitet med 17 matcher wordfeud med "kompisar"? Morotsland på facebook? Kommer jag att lita på ett regn-moln när jag ser det eller googla fram att det omöjligt kan stämma? Tror ni att jag kommer att fortsätta ha naturlig tråk-tid/ ställ-tid eller kommer jag att lockas vara konstant uppkopplad? Vad tror ni, blir jag en tråk-värnare eller teknink-kramare? Kram på er

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att det kommer att smyga sig på dig och till slut är du fast som vi andra! Har inte hört om någon detox som funkar men jag hör av mig om jag lyckas googla fram nåt/ Krill

KaosJenny sa...

TAck Krill, än har det inte hänt riktigt men kanske och då litar jag på dig :-) Kram