torsdag 11 augusti 2011

Nu är det nära...

att svärburken blir helt full men jag försöker verkligen att hålla mig i skinnet. När jag har tusen miljarder saker i huvudet så trillar något lätt bort... För det mesta innebär det att jag tappar bort något och så blir jag galen...

Eller också väljer jag att tänka på alla andra saker som jag vet efter en dag som denna. Saker som är viktiga och betyder något på riktigt. Att en del människor inte är fysiskt friska. Att det finns dom som kommer till Sverige för att det är krig och misär i deras hemländer. Att en del andra bråkar om sina barn eller blir misshandlade eller mår psykiskt dåligt eller missbrukar eller har anhöriga som drogar/ inte mår bra. Listan kan göras hur lång som helst...

Ok, då. Jag har borta min mobil. Igen. Jag vet, nästan tjatigt men förra gången badade den. Att den är borta betyder att jag bör bromsa. Bara det. Kanske hittar jag den, då är det bra. Annars hittar jag den inte, då har jag det bra ändå. Faktiskt. Det är bara en sak helt enkelt. En sak kan aldrig blir hur viktig som helst. Allt som är riktigt viktigt har jag oförskämt mycket av även om min mobil är borta och hösten är här. Ha en trevlig helg. Mys i höstmörkret och hoppas ni har någon att krama. Kram på er

4 kommentarer:

Grodmamman sa...

Självklart finns det mycket som är viktigare än en mobil, men det kan ändå vara frustrerande att den är borta!:)
Kram

2BarnsMamman sa...

Ibland är det nyttigt att få lite perspektiv på saker och ting. De flesta av ens egna problem är faktiskt ganska triviala i jämförelse med många andras. Tack för påminnelsen! Kram

Katarina sa...

Min svärburk är nog full för länge sedan, men det finns alltid en orsak till varför den är det. Det finns några som triggar i gång mig och när tålamodet tryter.
Frustrerande att mobilen är borta. Det är ju inte bara att köpa en ny heller. Hoppas att det löser dig. Kram Katarina :O)

KaosJenny sa...

Det löste sig fint... Tack för er omtanke. Ni är underbara. Kram