onsdag 24 augusti 2011

Lite stök tillhör livet...

När jag tog kortet till förra inlägget flinade jag lite och tänkte att det här kan bli en Blogg. Det finns säkert någon som behöver se lite hall-kaos i sina staplande vardagsförsök. Nåväl, Lillebror kom förbi och undrade vad jag gjorde. Jag sa att jag tog kort på detta otroliga hall-kaos. Sen åkte jag och handlade. När jag kom hem var varenda ryggsäck upphängd, man kunde ta sig in igen. Mysigt. Eftersom det var fint väder tisdagsgrillade vi och fick en riktigt härlig kväll. Det är ovisst när vi får chansen nästa gång och det kommer aldrig mer att vara andra dagen i förskoleklass, tvåan, femman och sjuan för barnen. Vardag kan vara riktigt fint...

Det här med att Blogga är väldigt trevligt. Man får liksom lite perspektiv på sig. Jag tänker ett extra varv och ofta skrattar jag. Respons från trevliga läsare. Det är inte alltid vi tänker likadant men det är härligt. Nya, andra och vidare perspektiv. Ibland blir jag lite trött på att ha en Kaosblogg, klart att saker och ting funkar, också. Men när jag inser hur oerhört många perfekta bloggar det finns så tänker jag att det finns ett behov av en Kaosblogg, någon som visar något annat.

Detta kommer aldrig att bli en skrytblogg där jag bara visar upp de perfekta stunderna, inte dagens outfit, kolla vilken god mat och smarriga efterrätter eller inredningsgrejs heller. Det här är en Blogg om det där andra. Hallen är fortfarande lite stökig men i det stora hela har vi det bra Mannen, våra underbara ungar och jag. I smyg är nog hela familjen lite nöjd med att det är vardag igen. Stök tillhör livet. Det är roligare att inte bo i en inredningstidning. Det händer, om än temporärt att skorna står i rader, då tar jag inga kort. Kaosfamiljen lever, älskar, bråkar, skrattar, gråter och frodas, här och nu. Hej hopp, dags för tekopp med Mannen, vännen och lekkamraten. Tack för att ni finns!

6 kommentarer:

Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan sa...

Klokt och modigt av dig att dela med dig av både glädjestunder och lite mer problematiska jobbiga saker.

kattiiiiss sa...

Härligt att visa både ordning och kaos! Det finns i alla familjer. Men inte alla visar det ;-)

Grodmamman sa...

Det är just därför jag gillar din blogg så mycket! Att du visar att det inte är perfekt alla gånger, men att ni trivs och älskar varann ändå!:)
Idag bäddade sonen sängen innan jag sa något och när jag kom hem var väskorna upphängda på krokarna, så ibland slipper man kliva över en massa saker när man kommer hem. Och då får man passa på att njuta av det!:)
Kram

Maria sa...

Och tack för att DU finns - du berikar verkligen mitt liv! Kram/Maria

Tessa sa...

Jag tror att vi har lite samma bloggfilosofi... visst kan det vara kul att läsa inspirationsbloggar där allt bara är vackert och fluffigt, men man behöver lite riktig verklighet också. Det är en bra mission att sprida lite vardagsrealism!

KaosJenny sa...

Tack Nina och välkommen hit, jag tror nog det handlar mer om plikt än mod att jag delar med mig av lite allt möjligt... Skämt å sido så var det därför jag startade Bloggen, för att jag blev så trött på alla ytligheter...
Ja Katarina, jag tror också att det finns både ordning och Kaos i alla familjer, tricket är bara att välja sina Kaosområden så att det inte blir relationerna ;-)
Tack Grodmamman, jo vi trivs och älskar varandra ändå ;-). Kan avslöja att de upphängda väskorna för någon dag sedan inte alls gick automatiskt. Mannen hade skrikit lite ;-)
TAck detsamma Maria...
Det är mysigt med fler Kaosbloggar Tessa
Kram på er