måndag 5 oktober 2009

Kaos ute Kaos inne...


och så lite Kaos på jobbet... men vi har inte Kaos i hjärta och i sinne. Det finns massor av kärlek. Små små saker som barnen gör för varandra. Som vi alla gör för varandra. Mitt i allt bråk och stök sägs det förlåt, kramas och olika konstellationer uppmuntrar varandra. Lillasyster tittar beundrande på Lillebror för att han kan skriva sitt namn. Storasyster applåderar när Lillasyster gör en liten dans. Storebror ger ledtrådar till Storasysters läxa. Storebror och Storasyster spelar sin bästa musik för varandra. Det är lätt att man missar alla de små vardagliga kälekshandlingarna...

På tal om delande har barnen diskuterat bilen igen, Wacko Wolfram. De tycker att det är jätteroligt att jag köpt bilen och Mannen däcken. Framförallt Lillasyster är förtjust i att berätta hur dåligt det skulle gå för mig/ Mannen om vi inte kan samsas. -Då får du försöka köra bil utan däck Mamma och pappa får försöka med bara fyra däck...

Och på tal om kärlek. Imorgon är det två år sedan vi försökte oss på att gifta oss. Det gick det lite sisådär. Med kyrkan, prästen, åskådarna, finstassen, musiken och löftena gick det bra. Bröllopstårtan var inte heller svårt att klämma ned. Med hindersprövningen gick det sämre. Nej vi är inte släkt och tur är väl det eftersom vi redan hade förökat oss, vi hade bara glömt att lämna in hindersprövningen. Det är en ynnest att ha någon att dela vardagen med, någon att dricka te med på kvällen och prata om livet och tingen. Någon som kan hjälpa en när man "råkat" bli ett monster... Någon att DELA föräldraskapet, ansvaret och känslorna med, även om man inte alltid tänker lika. Imorgon ska jag ut och äta med han som är Mannen, Vännen och Lekkamraten i en och samma person. Hej hopp, dags för tekopp. Kram på er

8 kommentarer:

2BarnsMamman sa...

Vad är väl lite kaos när man har kärlek! Som förälder uppskattar man verkligen de där fina stunderna av syskonkärlek!

Ha en härlig kväll med mannen din! Kram

Mrs. S sa...

Kaoset förstärker också kärleken tror jag. För om allt vore ordnat och enkelt så skulle vi inte behöva varandra på samma sätt.

Katarina sa...

Vem kan beskriva livet i en familj bättre än du? , INGEN! Du har en enorm förmåga att slå "rakt på spiken", det är träffande och verkligheten för oss alla mer eller mindre som har barn.
Stor kram till dig och grattis till 2 års dagen/Katarina.

KaosJenny sa...

Helt rätt tänkt 2BarnsMamman Love makes the world go roud... och det är ju bråken som gör att man njuter av stunderna av syskonkärlek. Och vi hade det jättemysigt Mannen och jag, en vanlig tisdag.
Mrs S Jag tror också att Kaoset förstärker kärleken. När Mannen varit bortrest brukar jag slänga mig om halsen på honom och yla don´t you ever leave me...
Tack för komplimangen Katarina, jag rodnar nästan...
Jättekram på er

Hemliga damen sa...

Grattis! Tur att ni inte var syskon i hemlighet i alla fall - då hade det ju kunnat bli riktigt bråk...

KaosJenny sa...

Ha Ha Hemliga damen, det hade blivit KAOS på "rikt" Kram

Rebecka Edgren Aldén sa...

Åh, vad fint du skriver. Precis så är det.

KaosJenny sa...

Tack Rebecka Kram