söndag 11 oktober 2009

Balanserad igen


Två dagar flykt till en stuga med en kompisfamilj gjorde susen. Inga måsten utöver måste-måstena alltså, att utfodra barn, blåsa på skrubbade knän och se till att barnen kom i säng. I övrigt har vi bara myst. Suttit i solen och surrat. Studsat på stenar. Gjort det vi har känt för och varvat ner. Grillat korv och pinnbröd till lunch två dagar på raken. Tipset att ha kanel och sockersmör på pinnbröden var en verklig höjdare... Mm, kanelbulle... Gått runt och tittat på frostformationer. Frost och is är vackert och varje liten isbit är unik. Det är vi också. Varje gång man känner sig kass kan man tänka att man åtminstone är unik. Det finns ingen annan som du och jag... Det är en rätt häftig tanke. Kram på er Bloggvänner

3 kommentarer:

Pia sa...

Det lät helt fantastiskt skönt! Och vackert.

Just idag känns det skönt att tänka att jag iallafall är unik. För vissa dagar är lite kassare än andra. Tack för de orden!

Kram

2BarnsMamman sa...

Låter som en underbar helg! Sån återhämtning behöver man verkligen ibland!

Tack för att du påminner oss om att vi är unika! Det är bra att veta att ingen annan är bättre på att vara just oss än vi själva :)

Kram kram

KaosJenny sa...

Tack själva tjejer. Idag är en sån där dag då jag känner mig unikt mör... såna dagar måste väl också finnas antar jag... Kram