lördag 23 mars 2013

Om vänskap och möjligheter

Ligger just o tar igen mig i ett annat hushåll. Skidåkning med halva familjen. Bor hos gamla vänner som flyttat till fjälls . De är på jobbfest och jag är hemma med fyra av våra barn. Hur lugnt som helst. Barn som bara är och vänner där man bara kan vara.

Tid för eftertanke. Det där med vänskap. Oerhört viktigt och något som kommer o går. För nästan 30 år sedan, då en av de här vännerna dök in i mitt liv var det på ett sätt och sen försvann vi ur varandras sikte totalt ett tag .sedan dök vänskapen helt oväntat upp igen fast i helt annan skepnad och med en riktigt trevlig mor till sina barn. Vips fick jag ännu en vän. Skratt, allvar och en massa galna upptåg men även nya upptäckter. Hur gör vi, är vi och tänker vi numera?

Det finns en massa dynamik i gammal vänskap när den är som bäst. Och en av sakerna som just den här vänskapen lärt mig är att intresset aldrig ljuger. Vill man fixa saker är i stort sett ingenting omöjligt. Vänskap kommer o går men känslan av den består.

Man kan inte alltid hålla kontakten med alla men jag har gott om gamla vänner som jag börjar le när jag tänker på. Varje möte med en människa är en möjlighet och jag har hittills fått otroligt många möteschanser. Och fler blir det. Ringde nyss hem till Mannen. Han har fyra a hos oss också. Människor är alltid viktiga och barn i synnerhet. Tänk vad man lär sig av sina relationer. Kram på er

2 kommentarer:

mammaxtre sa...

Vad vore livet utan relationer...tänk så trist det vore. Men, det finns alltjämt dem som är av en annan åsikt. Men jag tycker så iallfall.

Fjällen låter toppen.

Ha det gott

KaosJenny sa...

Jag håller med dig, fullt ut mammaxtre. Och fjällen visade sig från sin absolut bästa sida :-) Kram