onsdag 27 mars 2013

Kan det vara vårtrötthet?

Möjligtvis är det det. Eller också beror det på att vi haft ett lite tufft schema ett tag. Kaosfamiljen i allmänhet är i alla fall väldigt trötta. Kaosföräldrarna i synnerhet. Och så har vi en tapetsering som vi inte alls orkar hålla på med. Jisses, hur KAN vi vara så korkade att vi sätter oss i den här situationen? Vi gillar ju inte att hålla på med sånt där, alls.

Och så har vi ett barn som laggar. Som har fastnat i vinkelvolten, kalla det vad ni vill. Vi är vana vid att barn gör det med jämna mellanrum men det är ändå rätt jobbigt. Framförallt när det är saker som barnet själv måste ordna med. Det enda vi egentligen kan göra är att försöka hjälpa till och styra det lite samt stå brevid och tycka om.

Idag funderar jag på att ta på mig häxhatten när jag åker till jobbet. Kan vara lika bra när man ska avsluta dagen med träffen from ....

Äh, vårförlamningen ger väl med sig om man vilar upp sig, tapetseringen blir väl gjord förr eller senare, laggande barn brukar "komma loss" och solen kommer att gå ner ikväll också, häxhatt eller inte. Har man kärlek och choklad har man allt. Kärlek har jag och choklad kan jag köpa. Ha en trevlig dag. Kram

5 kommentarer:

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

För mig var det allergi trots vinter och kyla, blev genast piggare av att peta i mig allergipillren!

Libra sa...

Vissa dagar önskar man att man kunde snabbspola sig förbi. Eftersom det inte går ska jag köpa mig lite choklad istället.
Kram =)

Galenskap och lite allvar sa...

Tänk vad livet utsätter en för. Vårtrötthet, sommartorka,höstdepression, vinterdvala...ja, kalla det vad man vill. Vissa dagar verkar bara ha bestämt sig för att jäklas med en...lika bra att härda ut, för efteråt kommer ju de där dagarna som man vill ha jämt...de underbara du vet.

Ha det gott!
Styrkande kram till dig från mig
Veronica

kalebass sa...

Så här efter en lång, ganska kall o mörk vinter så kommer ljuset med alla krav , trots att man då är som tröttast egentligen... Choklad är inte dumt det ger extra energi, och ägg, och tänk på alla goa sillinläggningar som finns. (Om man inte orkar med sin egen). Håll ut, snart kommer lövsprickningen!

KaosJenny sa...

Ok, Min Blogg... Kanske ska tipsa Mannen om att det kan vara allergi redan...
Ha Ha Libra, jo, en knapp för snabbspolning vore ju förstås någonting men risken vore ju att man missade något och choklad duger bra :-)
Mm Veronica, livet utsätter en men precis som du säger så behövs dom dagarna också. Färgerna på paletten blir klarare när det varit lite grått, svart och beige innan...
Ja kalebass, det är klokt att inte pressa sig in i våren utan ta det lugnt och äta choklad, sill, ägg.. Vi håller ut så blir det bättre.
Tack allihopa och Jättekram