lördag 9 februari 2013

Mer bus åt folket...

Ja men jag vet. Livet är vuxligt och riktigt allvarligt. Slutar på ett sätt för oss allihop, men ändå... Ikväll firade vi en kollega som går till annat jobb med ett litet barnkalas. Blindbock. Förvånande kul med ett gäng människor som är mellan 30 och 60 år. Riktigt riktigt tokroligt. Lite ballonger, godis och sång på det. Alldeles underbart! Det leks och busas på tok för lite här i världen...

Pratade om det på dagens handledning också. Vikten av att göra tokroliga saker tillsammans. När det blir mycket vardag, läxor och tjat behöver man tokas. Skoja lite, sjunga en lite smågalen sång, kittlas och ordleka. Skratta tillsammans. Om inget annat funkar med en tonåring så kan man alltid småbrottas lite... Imorgon ska jag på 40 årskalas. Plats för ännu mer skratt. Hoppas ni också får skratta en massa i helgen. Dags att sova. Kram på er

4 kommentarer:

kattiiiiss sa...

Det är viktigt att behålla leken levande även när man åldras. Jag tror att man blir lite yngre i sinnet då faktiskt :-) På lärarutbildningen har jag snart hört begreppet "I lekens värld" i 3 år. Och det är nog så... i lekens värld kan man släppa loss och vara som man vill. Leka! :-)

Kram K

Melody and M.E sa...

Av en slump hittade jag hit och blev kvar en bra stund.
Vilka fina inlägg du har. Hit återkommer jag.
Kram Melodys matte

mammaxtre sa...

Nog är det för mycket allvar och för lite lek vi ägnar oss åt. Mer lek och skratt åt folket. Det behövs!

Ha det gott

KaosJenny sa...

Tror jag med Kaatzi, lite yngre i sinnet och skrattrynkor är fina :-).
Välkommen hit och tack Melodys matte!
Precis mammaxtre, bedrövligt tråkigt blir det om vi inte leker och skrattar...
Kram på er