tisdag 18 oktober 2011

Drottningen i Stökriket fyller år


Min hela flock människor kom in och sjöng för mig på morgonen. Sen fylldes min säng (även om den är stor) till brädden av armar, ben och kramar. Jag fick två inslagna enkronor, några teckningar och ett armband i papp av Lillasyster. En hem-målad mugg fick jag av Storasyster. Lillebror gav villigt bort ett helt gäng kramar. Storebror drog, dagen till ära, igång middagen på kvällen fastän det inte var hans hjälpardag. Och så fick jag löfte om ett väggväxthus från Mannen. Triss lott fick jag från min moster, ljus från mormor samt urgod tårta (som jag beställt) av mormor och mamma. Allt detta + att Kaosfamiljens alla medlemmar sa grattis till mig och kramade mig vart än vi sågs. Dessutom har man ALLTID rätten att under hela denna sin födelsedag hävda sin födelsedagsbarns-status och avnjuta födelsedags-priviligier. Oftast är det någon annan som kommer på rätten till privilegier. Dessa kan vara typ bråka inte nu för mamma fyller år eller något annat som någon kommer på att man gillar och borde få mer av eller ogillar och inte ska behöva se röken av ;-). Det bästa i livet är gratis och med en flock ungar och en Man som jag trivs ypperligt med känner jag mig som en mycket rik kvinna.

Angående ålderspanik vill jag bara säga att om jag vore EN dag yngre än mina 41 år så kanske jag skulle ha missat någon av alla er underbara, roliga, spännande, irriterande, klyftiga, charmiga och tokiga människor som lärt mig så mycket i livet hittills. Tack för att ni finns och jag ser verkligen fram emot mina 41 nästa år. Halvt 82 alltså!!! Kram på er

6 kommentarer:

kattiiiiss sa...

Hoppas att din dag var bra!
Inslagna enkronor låter som en toppenpresent! Pengar är ju alltid bra ;-) haha

Kram

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Det låter som den perfekta födelsedagen, omgiven av sina kära och med kramar hela dagen. Tårta och kramar från dom man älskar, bättre blir det inte!
Ett senkommet grattis!

Grodmamman sa...

Grattis till dina första 41 år!:) Då är vi årsbarn du och jag, jag fyllde i september.
Kram

KaosJenny sa...

Tack tjejer, jo inslagna enkronor är riktigt bra. hon föreslog att hon skulle lägga ner dom i svärburken direkt ;-)
Jajjamän Evas värld, en riktigt bra dag. Nästa år ska jag nog ta ledigt från jobbet också så att jag kan fira mig hela dagen ;-)
41 år är riktigt bra Grodmamman. Grattis i efterskott på dig!
Kram

Tessa sa...

Grattis på födelsedagen! Kram

KaosJenny sa...

Tack Tessa Kram