torsdag 22 september 2011

Party att vara singel?

Ibland är det nästan jobbigt så trendigt detta hushållet är. Följer med i vad som gäller oavsett om vi vill eller inte. Såg att någon skrivit en bok om singellivet som happy happy. Oftast är det inte Mannen och jag som trendar oss. Som tur är gäller det inte oss heller denna gång.

Ärligt talat så har jag full förståelse och respekt för de som skiljer sig. Jag tror verkligen inte att "folk skiljer sig för lätt". Jag tror att det är svårt att leva ihop och framförallt en hel massa år. Ofta utvecklas man en hel massa under tiden, förändras och då är det lätt att växa ifrån varandra. Somliga förändras inte alls, fortsätter att spela golf och tänker på sig själva typ, det kan vara en väldigt rimlig skilsmässoanledning. Möjligtvis skulle det finnas fler särbos. Av tradition är jag emot när alla ska göra på samma sätt för att det är så ska göra och för att det är "naturligt". Det har varit naturligt i flera miljoner år för kvinnor att virka, sy eller hämta "hygienartiklar" från skogen men jag handlar gärna i affären. Bara för att det alltid varit så behöver det inte vara bra. Fram för olika familjesorter.

Och då kommer vi till vårt hushålls trendkänslighet igen. Och att ALLA gör samma saker, har det ungefär som alla andra och ser nästan likadana ut. FYYY! Det finns typer i detta hushåll som verkligen har gått in för detta. Igår kom jag på dom och tog kort. Detta är en bild av ett singelparty för husets alla RANDIGA singlar...

Ha en trevlig kväll alla gifta, skilda, särbo, sambo, singlar och mambosar

5 kommentarer:

Pia sa...

Men Du! Vi har en massa singlar hos oss som passar perfekt på ert randiga Singel-Party!! Happy, happy Evening på dig!

mammaxtre sa...

Omaka par strumpor, varför blir dte så. Slukar tvättmaskinen strumpor, man kan ju undra.

Appropå skilsmässor, så tror jag nog att det finns dem som inte försöker att hitta tillbaka till varandra. Som inte försöker att lösa problemen innan de bstämmer sig fullt ut för att gå skilda vägar.

Ha det gott

kattiiiiss sa...

Önskar er en trevlig helg!
Mys ordentligt.
Kram

2BarnsMamman sa...

Håller med dig om att alla borde få hitta sin egen form för sam-eller särliv utan att alla andra ska behöva ha synpunkter på det! Det är väl bäst för alla. Hoppas singlarna hade en trevlig fest och att kanske i alla några av dem kunde hitta en ny eller gammal partner ;) Ha en skön helg! Kram

KaosJenny sa...

Härligt Pia Plupp, kanske skulle vi ha en date med singelsockarna ;-)
Mm, mammaxtre det finns säkert alla varianter men de skilsmässor som jag har sett har varit väldigt uppslitande och en del har nästan varit lite för sent, svårt att hålla sams när man trasat sönder varandra i förhållandet :-(
Tack Katarina och tvåbarnsmamman, hoppas ni hade en fin helg också.