tisdag 8 januari 2013

Transformering pågår...

Å där ljöd ändå vardagsklockan och Kaosfamiljen började försöka snurra igång vardagshjulen. Väldigt tröttsam process det här. Och så det här att man intalar sig att det är skönt med vardag, det är det inte ALLS.

Idag har jag både ätit och skrattat mig sanslös. Middag någon annanstans än hemma med galna damer är aldrig fel. Massa tankar som snurrar i huvudet. Hittade ägaren till damjackan och en massa tankar angående läxor, bävrar, barnuppfostran, vad in i h-e mycket ansvar vi föräldrar tar, livets föränderlighet, bilar och relationer. Puh, det tar vi en annan dag. Julen är fortfarande kvar. Det tar vi också en annan dag. Nu behöver Kaosmodern sova. Att transformera sig kräver energi. Vad tänker ni på nu när vardagshjulen börjar snurra? KRAM på er alla hjältar

2 kommentarer:

kattiiiiss sa...

Stress tänker jag och rädsla för att inte räcka till överallt..
Vardagen är som den är. Men den behövs för att man ska kunna njuta extra av ledigheten när den kommer.

Julen varar till Påska! Det vet du väl :-)
Kram K

KaosJenny sa...

Mm, försöker verkligen låta bli stress... Eller, förresten inte... försöker mer undvika långvarig stress och tänker att jag bara hinner det jag hinner... Det är inte meningen att just jag ska räcka till överallt...
Julen vara än till påska ja, ha ha... Dt får den nog göra här... Jag gillar både gran och ljusstakar :-) Kram