tisdag 15 januari 2013

Kaoseri och Kaosera...

*Spänningen är olidlig. Vinnaren i årets sura-handuks-producent-tävling håller på att koras. Vi är stora på sura-handdukar och ligger verkligen i startgroparna för att köra igång på bred front. Så fort det blir efterfrågan kommer vi att kunna börja leverera omgående. Lillebror, som numera har eget årskort på badet, ligger mycket bra till för att vinna äran av bästa sura-handduks leverantör. Sändes mot postförskott över hela världen...
*Antingen har hallmattan gjort det eller också har vi tappat bort ett par skor här hemma... Jag upprepar, HÄR HEMMA! Hur är det möjligt undrar man men vi har vänt upp och ner på hela huset. Finns inte, syns inte. Nu återstår bara att ge Lillebror uppdraget, det inte han hittar finns verkligen inte.
*Storebror är fortfarande krasslig så julgranen står fortfarande orörd. Dock har jag börjat smyga ner julstjärnor och sånt. När går gränsen från att vara sist til att man blir först med julpyntet?
*Igår blev det klart att jag byter arbetsuppgifter ungefär från och med måndag. Jössses, förändring i världens fart. Som jag sa till någon kollega, antingen utvecklas man eller krossas... Nåja, Kaosmodern har ju, i ett tidigare liv (läs innan de två sista barnen), varit känd för sina seriöst snabba och rekorderliga kovändningar. Även om det var länge sen har jag gjort det förr och vet. De närmaste veckorna lär jag fundera mycket över om jag är idiot eller modig eller möjligtvis både och. Det brukar ordna sig, även om man brukar bli lite darrig av kovändningar. Och trött, men det brukar bli mer utveckling än kross så vi får se hur allt blir när det börjar falla på plats. Ibland måste man lossa förtöjningarna och bege sig ut på havet. Over and out... Kram på er

2 kommentarer:

Libra sa...

Ja det sägs ju att det enda konstanta är förändring. =)

KaosJenny sa...

Mm, precis Libra... och det ska man inte glömma. Allt förändras, oavsett man vill det eller inte... och då är det ju bra med de förändringar som man själv ville :-) Tack för det perspektivet... Kram