söndag 4 november 2012

Inredningstips från Kaoshushållet ;-)

Låt mig presentera husets mest värdefulla inredningsdetalj med ett litet exempel. Lillasyster kommer insläntrandes i köket, slänger sig ner på en stol och säger med ett leende: Åh vad jag har det jobbigt... Jag är agent och alla där uppe vill ha mig. Storasyster har tänkt kidnappa mig och Lillebror har tänkt spränga mig i luften med en creator... Gör det något om jag stänger KÖKSDÖRREN igen så att vi får lite lugn och ro?

Precis, köksdörren är magisk. Husets mest nyttiga inredningsdetalj. Den är solid, tung och ljudisolerar fint. Har räddat mången sovmorgon då någon liten knasboll ville upp före skam. Numera lyckliggör den oss mest på myskvällar då Mannen och jag släpper ut barnen och stänger dörren, voila... som om det vore bara vi på hela jordklotet. Öppen planlösning må vara tjusigt och så, jag säger rör inte min köksdörr. Källardörren/ källaren ligger på en klar andra plats. Dit skickar vi allt som är busigt eller luktar. Det var länge sen vi avskafade tvättkorgen. Vi skickar ner allt för källartrappen och sen stänger vi dörren. Som trolleri :-)...

Och så skulle jag vilja visa en bild på en installation (men av någon anledning vägrade datorn lyda). Ett stileben med en cykelnyckel, ett decilitermått, en hårsnodd, en klädnypa och ett päron. Eftersom vi är en äkta Kaosfamilj flinar vi lite och låter den vara kvar. Vi har såna där underliga saker överallt. Plakat om Nalleklubb.se, halloweenspöken i papper lite överallt, skyltar om hur man ska bete sig i olika rum och grejjer som någon gjort något av för att?

Nu är det dags att dricka te med Mannen, snacka lite om livet och göra djupdykning i STORA trivslehögen för att kolla veckans logistik (kakhämtning, räkningar, tandläkare, dansuppvisning, fotbollstjosan och sånt). Sköt om er och kram på er

2 kommentarer:

Anonym sa...

Köksdörr bara måste ju vara bra. Vi har ingen och ibland blir man nästan galen. Det är inte kul när alla ska göra olika saker som låter. /Krill

KaosJenny sa...

Ha Ha Krill, installera dörrar omg är mitt tips... Det där med låtande kan man ju bli galen på. Kram