lördag 5 september 2009

Mycket att göra och trött

Lägger man dessutom till att barnen är lite trötta och smått förkylda så går ekvationen direkt överstyr. Nu trimmas vi in i vardag igen och det gör vi med bråk. Men mitt i alltihop finns det också gott om kramar, omtänksamhet och skratt. Och det klart det är Kaos men Kaos är inte detsamma som katastrof. Kaos föder kreativitet och lockar oss ofta till skratt. Om inte annat så i efterhand. Även om det blir stökigt så älskar jag att ha en hel drös ungar. Tycker att deras 200 teckningar i veckan är underbara även om jag inte vet var jag ska göra av dom. I Kaosköket får man ofta höra intressanta historier och nya tankar. Kanske tack vare att det är ett Kaoskök...

Ibland känner jag mig lite konstig. Genuint ointresserad av heminredning, jag vill bara att saker ska funka hyfsat bra. Igår fick jag erbjudande om att åka till IKEA, jag tackade nej och plockade blåbär istället. Jag har en Kaosfamilj och det är jag nöjd med. Jag behöver inte mer smart förvaring som vi inte heller stoppar ner saker i. Smart förvaring förpliktar så att jag kanske inte skulle hinna med de goa hejkramarna utan börja välkomna Man och barn med -Häng upp jackan och stoppa skorna i skåpet... Tänk vad vi hade missat Mannen och jag om det bara hade varit vi. Eller om vi lagt oss vinn om att alltid ha ordning överallt... Jag ryser när jag tänker på det.

Ett hem utan lite stök blir liksom lite dött. Jag tror inte man har så roligt om man bor i en inredningstidning. Lite upplyft blir jag när jag ser att jag inte är ensam om att bejaka Kaos, kanske vänder trenden till min fördel snart, titta här: stökuppror. I så fall har jag varit före min tid, länge. Kram på er

Inga kommentarer: