söndag 6 september 2009

Hes vild och vacker

Igår var Mannen och jag på en 90-årsfest med vigsel. Vi blev alla överraskade när det kom in en präst och började viga jubilarerna. Jag blev nästan lite rörd, jätteroligt. Sen åt vi god mat och röjde loss till livebandet. Det var Whiskey in the jar, 800° och Oa hela natten för hela slanten. Vilken fest, jag studsade runt i flera timmar. När kvällen var slut var jag rätt hes. Mannen och jag skrattade hela vägen i bilen hem. I natt har Storsängen varit överbefolkad med hostande barn så jag har sovit för lite och som en kratta men jag skrattar fortfarande...

I bandet spelade en av mina tonårskompisar. Jättekul att träffas och så börjar man prata om förr och nu och så. Hur kul man hade förr men samtidigt att man skulle ha kunna haft mer kul om man varit mer nöjd med sig. Nu när man rasat rent fysiskt har man skippat komplexen. Och tänka sig, man orkar röja fortfarande, vild och vacker. Och så har vi ett gäng underbara ungar. Vi konstaterade att vår bästa tid är nu... Kram på er alla vilda och vackra där ute...



Inga kommentarer: