torsdag 10 september 2009

Aghhhhhh

I morse tänkte jag i mitt stilla sinne att jag kanske skulle skippa Bloggen. Att den spelat ut sin roll... Sen kom dagen och Kaosmodern är naturligtvis inte den som förnekar sig. Fem saker som jag lärt mig idag (hoppas jag):

1. Att inte låta vår sexåring inmundiga gigantisk muffins med kolasås på fik om jag inte vill att hela stan ska bli kladdig eller har en högtryckstvätt i bakfickan.
2. Att somliga barn verkligen inte är skapta för att vara på bibliotek utan gärna vill sjunga och klampa.
3. Varför föräldrar oftast har väskor med olika fickor (för att kunna förvara kissiga trosor och strumpbyxor åtskilt från annat förstås)
4. Att om jag tänker att det inte är så smart att lägga mobiltelefonen på ett ställe eftersom jag kommer att glömma den så har jag rätt. Pinsamt rätt.
5. Att om ens mobiltelefon blivit stulen kan man varken skicka ångestmess eller ringa till någon.

Så, jag antar att jag Kaosar vidare. Ruskigt irriterad över att jag inte har någon mobil längre men jag tror att jag ska släppa det snartMobilförsäljarna har lyckats ännu bättre än handspritstillverkarna... Jag kommer faktiskt ihåg att det gick att klara sig utan mobil tidigare, kanske går det igen. Sköt om er

4 kommentarer:

Pia sa...

Jag gillar din Blogg, så försvinn inte - du berikar min kaosvärld :-)

Grejen är väl att ha bloggen för sin egen skull, för att det är roligt att skriva av sig om det man vill o känner för, NÄR man känner för det (o gärna läser om några år eller så, och fnissar över en förgången kaostid, medan man istället förmodligen hamnat i ngn annan slags kaosperiod;-) Men inte se den som något man bör producera i för att man borde. Då blir det inge kul.

Och OJ vad jag kände igen mig i din dag - inte precis o exakt, men typ (som vår lilla E säger). Härliga tid!! Nog kommer man sakna det när lugnet lagt sig o hallen är tömd (tommare) på skor. Fast jag tror ju i och för sig att jag o maken kan röra till det ganska bra själva, det kunde vi iallafall innan våra småmonster invaderade våra liv.

Mrs. S sa...

Tar till mig allt du lärt dig idag för det mesta går att applicera på mitt liv. Så fortsätt informera oss om ditt kaos!

Hemliga damen sa...

Hörrö - här slutas ingenting! Det räcker med att en av oss pausar ett tag. Vad vore VÅRA liv utan DITT kaos? Förmodligen ingenting ;).

KaosJenny sa...

Tackar och bockar...
Pia Plupp jag håller med dig om att det är mysigt att ha en Blogg att gå tillbaka till och skratta i efterhand och självklart Bloggar man för sin egen skull...
Mrs S, jag kommer att fortsätta hålla er underrättade;-)
Hemliga damen, du får pausa, det är helt Ok och jag tror visst att ditt liv vore fint utan mitt Kaos men jo, jag ska Kaosa vidare, det var bara en sån där förbjuden tanke ni vet, nu funkar ju allt så bra...
Kram på er och tack för peppningen