tisdag 8 september 2009

Kvällsstök, spindlar och handsprit


När jag stökade bort maten blev jag överfallen av en cowboynalle och beskjuten. Sen sov jag framför Bollibompa en stund. Svarade i telefon. Langade fram kvällsfika och hävde några bråk. Utövade handpåläggning på lillasyster för att hon skulle sitta och fika. Svarade i telefon igen. Hjälpte handgripligen Lillebror att sitta upprätt och få i sig sin macka. Började byta lakan i Lillebrors säng. Följde syskonen Lill ner till toan, sökte plastad frotte och vek lite tvätt samtidigt. Fick ett spindellarm från Storasyster. Gick upp och sökte lite spindel utan resultat. Ställde upp korsdrag nere eftersom det var så varmt (j-a värmefläkt), varvid syskonen Lill fick absolut frispel och började springa ut och skrika i mörkret. Motade in syskonen Lill och borstade deras tänder. Fortsatte byta lakan i Lillebrors säng. Funderade på att gjuta fast syskonen Lills fötter i betongklumpar en stund eftersom de började springa runt och dra fram utklädningskläder. Nytt spindellarm från Storasyster. Än en gång ingen spindel. Avslutade bytandet av lakan i Lillebrors säng. Gjorde välling till Lillasyster och stökade undan fikat samtidigt som vattnet kokade upp. Föste med mild men bestämd hand syskonen Lill till sängen och kramade dom god natt. Ringde till Mannen och frågade vad kompisen som Storebror följde med hette. Han visste bara förnamnet. Borstade tänderna på Storasyster och fick heta tips om både namn och adress på Storebrors kompis. Hittade inte kompis i klasskatalogen men Storebror kom hem och började fika och göra läxan...

Jösses, jag blir svettig när jag skriver om kvällen. Inte undra på att jag inte vill separera, tänk er själva, så här varenda kväll ena veckan och eko nästa... Jag kräver inte blommor och levande ljus, att Mannen och jag hjälps åt med kvällarna räcker:-)

Angående svininfluensan är jag starkt misstänkt på att det är något medicinbolag som blåst upp den till oanade proportioner. Alternativt kan det vara handspritstillverkare... och mig veterligen har sprit aldrig löst några bekymmer, snarare skapat fler...

Och kom ihåg när jag skryter om vår Stora säng med hel bäddmadrass att om, jag menar när, någon råkar göra en stor pöl är det krångligt att tvätta madrassen och ännu jobbigare att torka den... Ha en trevlig kväll

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det känns som 80-tal då vi hade knappar på jackorna med "mer sprit och bredare trottoarer". Alkohol dödar mer folk än flunsan./Krill

KaosJenny sa...

Ha Ha, mer sprit och bredare... Fanns det verkligen såna? Men det klart du har rätt i att alkohol dödar mer människor än flunsan och akta dig så många sjukhussängar som det ligger folk i som druckit eller blivit drabbade. Kram