lördag 11 januari 2014

Nu är det jul igen...

När det ser ut så här när man vaknar känner man sig glad över att man inte tagit ner julprylarna än.
Gratis insynsskydd med julstämmning och stora motionsmöjligheter. Snön vräker fortfarande ner och allt blir förunderligt lugnt. Vi skottar och sopar med jämna mellanrum. Facebook svämmar över med jösses-så hemskt-varför-drabbar-snö-mig uppdateringar. Snö är som mycket annat i livet, något som dyker upp ibland och ska hanteras (framförallt om man bor i vår del av världen). Så är det att vara kvinna, man, barn, människa osv. Vi får påverka det vi kan påverka men väder kan vi inte göra något åt, bara försöka ordna det på bästa sätt tillsammans.

Snöbekämpning kan vara vilsam om man har tid på sig. Ibland skottar någon granne också, ler, pratar lite och börjar skotta igen. Tystnaden är stor, även om det är snöstorm, inne känns det som om någon lagt ett ylletäcke över huset. Nå men då så, vi kan ha julmys nu igen då.

Kusinerna, Storasyster och Mannen gick till badhuset. Storebror spelar schack med Lillebror. Lillasyster har läser Harry Potter. Själv eldar jag i spisen och njuter av tillvaron. Välkommen snön, bättre sent än aldrig.

Hoppas ni har en mysig lördag. Kram

2 kommentarer:

kalebass sa...

Jag erkänner. Jag är avundsjuk ! Här är fortfarande gråväder, och min barometer visar lågtryck, jag litar mer på den än SMHI.

KaosJenny sa...

Mm, jag förstår det kalebass... vi har så mycket så att jag skulle exportera. Kram