måndag 15 oktober 2012

Frukost i stökriket...

Så här såg det ut klockan 09.00 igår morse. Frukost värdig Drottningen i Stökriket. Lite levande ljus kan göra underverk på det mesta ;-). Och äh, alla kan väl inte ha ett sånt där lugnt och jämnt tempo. Mellan varven kan jag vara extremt duktig på att ta det lugnt och sen gör jag ett sånt där jätteryck då jag hinner med ALLT, både möjligt och omöjligt... Som tur är blir det inte så ofta.

Nåja, som vanligt, även om jag brukar misströsta lite, i mitten så fick jag ihop pusselbitarna i alla fall ungefär till slut. Mannen dumpar mig inte (jag är rätt tacksam, skulle förstått honom om han, när han kom in i sovrummet klockan elva på kvällen och jag "bara skulle hänga upp en tapetvåd", hade bestämt sig för att skaffa ny fru. Imponerande att han inte gör mina projekt till sina problem). Tror nog att det blev en rätt underhållande historia för alla de som dök upp på gårdagens klädbytarkväll också. Hm, jo, även det hanns med... låt oss glädjas åt våra olikheter. Världen behöver verkligen både kloka jämna människor och såna här "ryckvisa" impulsiva typer, tror jag...

Mannen, Storasyster och Lillebror har godislöfte. Då blir det mycket karra till Kaosmodern. Chips en vanlig måndag funkar fint. För att jag är värd det... Och så har Wacko Wolfram blivit förärad med full tank. Den gick nämligen BÅDE lördag och söndag, flera gånger, även om det regnade. Så vi tänker kärleksfulla tankar och låter den stanna ett tag till då. Kram på er


1 kommentar:

kalebass sa...

Jag får ofta kommentaren, Wow, du har verkligen en mysigt ordnad oordning! Alltså positivt menad. Jag har många järn i elden, och vill inte behöva plocka fram allt varje gång... Det fungerar bra. Men alla kan/vill inte leva så.