måndag 22 oktober 2012

Stökriket i sitt esse...

Storebror hatar passionerat sin blivande klassresa med allt säljande av korvar, underkläder och kakor. Han är för trött för att hålla på med sånt där, nästan för att kliva upp över huvud taget. Mailboxen är nästan full av saker som vi borde gjort. Skickat pengar hit och dit, kört någonstans, stått i en garderbob och fyllt i scheman. Lillebror har ett sammanbrott för att han inte får spela. Lillasyster ligger och visslar, klagar över att hon inte kan sova (konstigt, vem kan sova när man visslar?). Storasyster har sedan någon vecka tappat bort sin vinterjacka, finns inte en ledtråd på vart den kan vara. Inte ens lillebror, som annars brukar ha koll på det mesta, har sett till den. Hela källargolvet är fullt med chips och godispapper.

Men vet ni vad, jag trivs. Det är så här det ska vara. Livet i Stökriket är fint. Ikväll har jag flätat Lillebrors Padwanfläta, läst Harry Potter för Lillasyster, kramat Storasyster som ska sova hos kompis och till sist försökte jag "knyckla ihop" Storebror. Vi skrattade nästan så att vi grät Storebror och jag, tänk att jag ska ha sån otur och alltid råkar hamna i någon form av underläge ;-).

Stökriket, visst blir man lite trött ibland men här är bråk, stök, kärlek och hemtrevligt. Här är hemma. Det är här vi bor och så här vi är. Tur som ett tok har jag, tacksamheten är enorm!

1 kommentar:

Galenskap och lite allvar sa...

Trots alla tokiga situationer som du berättar om så låter det mysigt hemma hos dig. Jag känner mycket kärlek och vänskap i dina historier. Skulle vilja vara en liten fluga som kunde se dig i ditt morgonstök, på din cykeltur, i din bil, när du brottas med dina kids. Fortsätt leva livet som du gör för det låter verkligen härligt alltihop....även om man vissa dagar kan bli sååååå himla trött.....

Just det, jag missade helt din födelsedag. Grattis så jättemycket i efterskott!!!!

Hoppas att du haft en bra dag.

Kramar i massor från mig till dig