måndag 2 januari 2012

Förnyade löften...

Inte var vi klara när gästerna kom men det ordnade sig (de blev nog inte förvånade). Nyårsafton blev riktigt härlig. Järngänget kom hit och vi underhöll varandra. Mat runt pingisbordet, improviserade lekar och till och med lite teater. Något sammanbrott här och där men det gick över. Hemtrevligare än vackert och roligare än trevligt. Någon var lite skrapad på näsan efter fyrkampen och någon hade kaksmulor i öronen efter cookieracet. Kändes som om alla var väldigt nöjda!
Årets nyårslöften är inspirerade av fjolårets, eftersom jag gjorde de flesta och trivdes med dom ;-).
1. Ha roligt så ofta som möjligt
2. Älska barnen, Mannen och mig själv så ofta jag kan
3. Hänge mig åt de "stjärnstunder" med barnen, Mannen, släktingar, vänner och andra människor som jag föräras
4. Njuta av mat o godis samt att röra på mig när det är kul
5. Unna mig att vara nöjd (låta bli att jämföra eller tänka förbättring)
6. Dricka tekopp med Mannen så ofta som möjligt
7. Att i möjligaste mån tänka på miljön och strunta i pengar och saker
8. Se till så att jag håller och inte kör slut på mig, unna mig vila (har ett lite galet jobb)
9. Låta bli att be om ursäkt för att vi har stökigt, fortsätta att göra praktisk politik av att det finns viktigare saker än ordning.
10. Spara tid genom att inte renovera

Annars har jag lite ångest för att börja jobba igen. Stress igen och har vi nu hunnit allt? Badat, åkt skridskor, umgåtts, slappat, spelat spel, sorterat i förråden osv osv... Shit, nu har jag redan brutit några nyårslöften men eftersom de är rätt allmänt skrivna behöver jag inte bestraffa mig för det. Gott nytt år till er, både nya och gamla läsare. Det glädjer mig att ni är med och tack för alla kloka, roliga, tänkvärda kommentarer och tack för att ni finns, ni är underbara... Kram

5 kommentarer:

kattiiiiss sa...

God fortsättning!
Hoppas på en bra start på det nya året. Dina löften är riktigt bra och sunda.

Kram
Katarina

Västgötskan sa...

Låter som väldigt bra "löften"! :-)

God fortsättning!

Galenskap och lite allvar sa...

Hej!

Tokklokt härliga löften du skrivit! Känner direkt att jag tar dem till mig allihop!!!

Känns helt ok att läsa om er ibland "kaotiska" vardag och inse att det finns fler som har det som mig....skönt!! Världen är alltså inte perfekt...

Kul att du har lagt in din bild på min sida. Hoppas att jag nu kan tillfredsställa ditt läsande när du tittar in hos mig i fortsättningen....jag ska göra mitt bästa.....eller, det blir som det blir!! Jag ska lägga in mig på din sida oxå.

Önskar dig en fortsatt underbar tisdag!
Kramelikram Veronica

mammaxtre sa...

God fortsättning vännen.

Hoppas att du har det bra och att du infriar årets nyårslöften :-)

Katarina sa...

Du är så klok Jenny :O) Kram Katarina.