torsdag 5 januari 2012

Tiden må gå men stärnstunderna kan bestå...

Det må ha varit jul. Det må vara så att vi lever i ett samhälle där konkurrens, status och pengar kan tyckas viktigt. Ibland går jag kanske bort mig lite men när det kommer till kritan känner jag att det är möten med människor som är det absolut mest magiska med livet. Kärlek, vänskap och omtänksamhet. Verkliga möten, när man ventilerar saker som ligger en närmast hjärtat. Pratar, skrattar och hjälper varandra att utvecklas, bli klokare och se saker från nya perspektiv.

På lördag ska vi åka på dop. Träffa en ny liten människa och hans nya föräldrar. Klart han är nyast men man blir en ny människa av att bli förälder också. Allt annat skulle ju vara förfärligt. Livet är fullt av magiska förändringar och övergångar. Hela livet behöver vi andra människor som kan hjälpa oss, peppa oss och ibland lite milt putta oss framåt när vi fastnat.

Det blir inga fler bebisar och dop i Kaosfamiljen. Var sak har sin tid och nu är nu. Stjärnstunderna tar inte slut men de ser annorlunda ut nu när barnen blivit större. Bland annat är det riktigt häftigt att det är fyra personer till som har åsikter, egna tankar och humor här hemma numera :-) Bilden här nedan är ett exempel, detta är vad vi fick av Lillasyster i julklapp.

Jag tror att jag ska önska mig en Stjärnstund med henne. När jag tänker på saken brukar mina stjärnstunder innehålla människor eller natur... Har man tur och håller sig frisk kan Stjärnstunderna förhoppningsvis fortsätta... Hur ser era Stjärnstunder ut? Hoppas ni får en helg fylld av kärlek och Stjärnstunder. Kram på er

4 kommentarer:

mammaxtre sa...

Tids nog har ni en hel massa småbarn i kaosfamiljen, en massa barnbarn :-)

Jga ahr haft en stjärnstund med min 16 åring idag. Vi har spelat golf
:-)

Ha det bäst!

Mångmamma sa...

Så himla klokt tänkt och sagt!
Här är det också färdigt med små nya människor men stjärnstunderna tillsammans finns förhoppningsvis kvar under överskådlig tid.
Alla små nya är mirakel och de förtjänar det allra bästa, även när de inte är så små längre ...

Västgötskan sa...

Jo, men självklart är tiden man har med sin familj ens stjärnstunder. Prylar och annat krafs är jätteöverskattat. Särskilt i jultider (tyvärr). Det borde handla om något helt annat! :-P

Pia sa...

Stjärnstunder var ett himlans bra ord! Dem har jag i det lilla med någon liten eller numera stor människa, de där stunderna kommer når man minst anar det. Och i skidspåret, i skogen, på fjället... Det finns sällan i någon affär.

Gott Nytt År och kram till min Kaos-Guru :-)