torsdag 23 juni 2011

Vi verkar inte ha så tur med vädret...

Och inte har jag haft så tur med tänkandet idag heller. Jag har liksom hållit på med allt samtidigt... Då blir lätt så här när kvällen kommer. Man upptäcker att ojdå, här höll jag ju på med sockmemory och seriös sortering... innan det vankades middag och fotbollsträning...


Sånt händer. Och regn verkar hända oss imorgon. Blötaste midsommaren i mannaminne kan ju också bli minnesvärd. Är inte dåligt väder lite styvmoderligt behandlat? Ärligt talat, vi som bor i Sverige kan väl inte låta risigt väder förstöra allt för oss. Statistiskt sett vinner väl risigt väder och hur blir det om man låter vädret bestämma hur man har det? Äh, god mat och trevligt sällskap så dansar vi väl på Perstorpsbordet ;-). Om vi leker något skulle vi ju kunna ha vattentema... Vem vattenkammar sig snabbast och sånt. Låt oss uppvärdera fulväder till kulväder. Ha en trevlig midsommar underbara Bloggläsare. Nu måste jag försöka röja fram sängen. Kanske utmana Mannen i midnattsmemory? Midsommarkram på er

5 kommentarer:

FiaLisa sa...

Sockmemory, det låter ju så mycket roligare än att sortera sockar. Det ska jag sluta med, sortera sockar alltså, fram för mer sockmemory!

mammaxtre sa...

I Trosa har vi sluppit regn, alltid något att vara glad över. Kallt när solen lyser med sin frånvaro. Trist att frysa. Men låt oss inte vara negativa :-) Imorgon är sommarvärmen säkert åter.

Ha en fortsatt trevlig midsommar

Anonym sa...

Ha ha vilken grej, ungefär som när man bara vill ramla i säng o kommer ihåg att det finne en tvätt (ofta då också sock/tros-tvätt) att hänga. Det blev inte så mkt fulväder på våra breddgrader, men vilka värderingar som läggs till soligt =finväder har jag verkligen fått redovisat i midsommarhelgen. Så igen mitt i prick. Ha en underbar tur söderut o jag önskar er en hel massa kulväder. Kram Ulle

KaosJenny sa...

Jepp FiaLisa, sockmemory är jättekul... men Mannen har tränat mer än jag så jag får oftast stryk...
Inte kul att frysa mammaxtre, hoppas helgen blev bra...
Ja Ulle, det var precis som du beskrev, jag tänkte ramla i säng och så såg sängen ut så där. Tänkte först bli galen men sen tänkte jag äh, Blogg. Ha det så bra du också Ulle så hörs vi :-)
Kram

Bina sa...

Åh, det här känner jag igen! Jag kan bli SÅ irriterad när jag kommer upp för att lägga Liten (nej, hon har dessvärre inget eget rum, fy på mig) i vår säng och upptäcker att sängen är full av kläder som är på väg in i garderoben men inte haft den goda smaken att på egen hand snällt vika ihop sig och därefter svischa iväg och lägga sig tillrätta på rätt hylla!