söndag 2 maj 2010

Nöjd men trött...

Kan jag nog beskriva mig som. Mannen är lite krasslig och kanske någon till också om vi ska vara nogräknade men det har varit en alldeles underbar helg.

Man kan väl säga att jag tränat lite inför det att han ska jobba igen. Helt plötsligt har han bara varit borta och legat och sovit någonstans. Fyra barn är rätt många när man är själv, framförallt morgon och kväll men det är lugnare eftersom de inte är så små längre. I fredags gjorde Storasyster och Lillasyster pinnbrödet och Storebror och Lillebror rörde ihop kanel-socker-smöret. De blir rätt duktiga av att ha en mamma som inte fixar allt alltid.

Och på tal om Stora barn så har jag bytt bort vår sista bilbarnstol mot en fotölj. Blev lite nostalgisk först. Tänk, vad vi varit med om tillsammans med den där bilbarnstolen... Som vi släpat den på tåg och flyg. Som vi suttit och kört bil och försökt få något litet gulligt illvrålande pucko att vara tyst bara en liten stund så att vi inte ska lockas köra in i en bergvägg... Som vi sjöng "en liten tomtegubbe satt en gång" hela vägen mellan Västerås och Karlstad...

Ungefär där tog min nostalgitripp definitivt slut. Been there, done it, not doing it again... Vi har redan börjat slåss om fotöljen. Hoppas ni också haft en underbar helg. Kram och sov gott

Inga kommentarer: