lördag 29 maj 2010

BP och Avatarer

Vi har inte gjort det stora sockmemoryt än. Vi börjar vara inne på de seriöst osköna och fula sockarna nu. Vi orkade inte heller städa så mycket som det var tänkt idag. Nåja, vi är åtminstone inte värre än BP sa Mannen när han la ut mattorna igen. Och akta er vad sant. Inte ens en Kaosfamilj på bästa humör kan grisa ner så mycket. Hurra!!! (Fast det är ändå tragiskt att någon kan kladda ner mer än vi, vilka konsekvenser...).

Och i morse läste jag helgbilagan i tidningen. Ett av reportagen var ett sånt där om en kvinna som lever sitt liv för heminredning. Det är ju egentligen också rätt tragiskt. Flera barn hade hon och allt var vitt... Oj hallå vilken tid hon måste lägga ner för att bibehålla allt det vita. Tänka sig att ägna så mycket tid åt att ordna tillbaka. Sisyfosarbete. Undrar om hon hinner umgås, måla tånaglarna, läsa en bok, njuta av att vardagsrummet blir en cirkus med elefanter och clowner, brottas, busa och skratta? Hoppas verkligen det. Jag känner då att jag skulle ångra mig på hemmet om mitt liv gått åt till att upprätthålla.

Angående galna maj så fick jag och en kompis en innovativ idé idag. Vi tänker skaffa oss Avatarer så fort det går. Och sen slumpar man med tärning om det blir jag (som är trevlig och skötsam) eller min Avatar som går på föräldramöten, utvecklingssamtal, avslutningar, påbörjningar, krattningar, brännboll och övriga samkväm. Dom gånger det blir min knallblå tre meter långa Avatar med svans kommer folk att få hålla i sig. Avataren kommer att svänga med svansen och säga vad hon tycker om att Mammorna ska baka fika, sy fast lappar på tröjor och samla ihop pengar till presenter (om det inte är x antal hektar regnskog som ska köpas in). Avatardagarna kommer jag att vila mig i form. Hela maj månad tänker jag nog slå tärning om vem av oss som ska gå på jobbet också...

Jag ser fram emot teknikens framsteg och tänker börja spara pengar till en Avatar nu. Min Avatar skulle nog göra en lov in på något styrelsemöte på BP. Hoppas ni också skaffar en egen Avatar. Vad skulle era Avatarer göra? Kram på er

Inga kommentarer: