måndag 6 juli 2009

Klädchefernas sammanträde

Vi tog ett gäng kläder som ingen för tillfället vill/kan ha och la upp alltihop på pingisbordet. Reglerna var att man behövde inte ha med sig något men om man hade det så skulle det vara något som man inte vill ha tillbaka. Sen fick vem som helst ta vad den ville ha. Vi stod och tittade och plockade en stund. På en ena halvan av bordet fanns lite större kläder, på den andra halvan lite mindre. Sedan utnyttjade vi vår egenskap av chefer och delegerade arbetet till barnen och gick och fikade. Jättetrevligt.

Storasyster provade och provade. Jag tror inte att någon gick lottlös härifrån. En del barn hade hittat massor med egenhändigt valda tjusigheter. Nästa gång ska det nog organiseras lite bättre men framförallt ska jag övervaka vad Lillasyster plockar åt sig. Det blir nämligen ingen walk-in-closet till henne eftersom vi funderar på hur vi ska kunna ordna ett litet rum åt henne när det blir dags.

Och heja köksdörren. Med en hel hjord ungar som springer runt och busar är det underbart för klädcheferna att kunna stänga dörren och fika vidare...

3 kommentarer:

Unika sa...

Kul idé! :)

Anonym sa...

Det verade vara toppen, synd att jag missade det. Jag kan tänka mej att lillasyster blev fantastisk... många små storlekar. Jag hörde att kusinerna Lundq/jans.. avslutade med handgemämg! Hoppas du gör om klädbytet, vi har massor. Kram Ulle

KaosJenny sa...

Idén var strålande o funkade fint och du är självskriven Ulle, handgemäng har vi sett förr och det funkar, framförallt när vi har KÖKSDÖRR (bara det inte blir mellan några klädchefer, då blir de fördömda);-)