söndag 12 juli 2009

Äntligen fattar man felet...

När det är semester kan man lätt få en överdos av vissa ord. Först, sist, mest, minst, störst och flest tillhör dom orden. Men vänta nu... Det här påminner mig om något. Alldeles väldigt mycket påmind blir jag, om ett barnprogram som gick när jag var liten. Ett barnprogram som jag tycker att det är jätteroligt att barnen tittar på.

Det är Magnus, Brasse och Evas fel att det låter mest, minst, fler, först och störst här hemma från morgon till kväll. Och så tror man att detta är oskyldigt och går över, icke. Vår totalförstörda generation som indoktrinerats med fem-myror mätar och tävlar även som vuxna i allt möjligt och omöjligt. Anar en konspiration. Kan det vara så att fem myror tidigt sponsrades från byggföretag, bilfirmor, kläddesigners och bebisprylskedjor. Allt för att tjäna pengar på att vi försöker bräcka varandra. Jag håller just nu på att forska i möjligheterna att dra eländet inför rätta och kräva ett totalförbud. See you in court fem-myror...

Inga kommentarer: