måndag 20 juli 2009

I´m back

Jodå, det blev lite mycket så jag hann inte blogga innan jag och Storasyster och Lillebror stack till Gotland. Två barn och en mamma. De som ville åka åkte. En del har fått för sig att vi separerat för att vi delat familjen ett par dagar på semestern. Nix pix. Tvärtom, vi har respekterat varandras olika viljor och längtat. Dessutom är tre personer ett avsevärt smidigare antal personer att resa med. Tre handdukar som kan surna, tre viljor som ska samsas, tre magar som ska mättas, tre pers i toakön, tre rumpor som ska få plats i en bil osv. Det märktes framförallt i början av resan när vårt tänkta övernattningsalternativ, tält, sprack eftersom Storasyster kräktes. Inte så stor apparat att hitta alternativt boende...

Men vi har haft det underbart. Som vanligt lite randigt förstås... Jättebra och sen har vi blivit hungriga eller trötta så då har vi bråkat eller brutit ihop. Någon har sagt att barns sorg är randig. Jag skulle vilja påstå att de flesta av barn är lite randiga, ofta i väldigt starka färger. Kanske borde vi vuxna tillåta oss att vara lite mer randiga också. Känna känslan ordentligt och sen släppa den en stund. Mm, det där tål funderas mer på. Nu tänker jag ägna dagen och kvällen åt att vara randig. Kramas och bråka, "njuta" av varje sekund...

Och jo, imorgon kommer byggarna och fortsätter med rivningen. Så imorgon kanske vi kan leka inte röra mark... Hoppas att ni har det bra allihop.

2 kommentarer:

Katarina sa...

Kikar in och säger Hej hej :o)
Jag vill också åka till Gotland någongång. Kramiz Katarina

KaosJenny sa...

Mm, det är fint på Gotland men det är dyrt. Som tur är kunde jag bo hos kompisar. Storasyster fick sig ett gäng lektioner när det gäller småkryp, hon jublar inte över tvestjärtar, skalbaggar och spindlar och såna finns i överflöd:-). Nyttigt men jösses vad hon skrek ofta... Kram