tisdag 28 juli 2009

Hej Hopp


Vad gillar ni vår nya designade hall? Badrummet är ännu mer feng-shui förrutom att det står två feta fläktar där. De kreativa förslagen lyser med sin frånvaro men för några dagar sedan blixtrade jag till. Jag gav förslaget till Mannen att vi skulle sälja huset med inventarier och allt och flytta till varsin hyrestrea vägg i vägg. Då kunde vi träffas varje söndag och förhandla om vilka barn som skulle funka bäst ihop och med vilken förälder den kommande veckan... Sen kunde Mannen och jag smyga till varandra ibland när det passade...

Mannen såg rätt förvånad ut över förslaget och eftersom vi har haft fullt upp med släktträffar, barnkalas, kokande bilar, taskigt väder, barnbråk och vattenskadan har vi inte hunnit prata så mycket. Eftersom livet är som det är känns det inte som om vi kommer att hinna det heller innan Lillasyster flyttar hemifrån. Enda nackdelen som jag kan se just nu är att jag råkar älska Mannen och gärna både vaknar och somnar bredvid honom. Te kopparna på kvällen kan också bli lidande förstås. Nu blev jag erjuden te. Vi tar det där någon annan kväll men erkänn, visst är det ett bra förslag, separerad på låtsas! Barnen skulle förstås tillbringa massa tid med att prata med psykologer som vuxna men risken finns att de kommer att göra det i alla fall, med låtsas separerade föräldrar har man i alla fall verkligen en anledning ;-)

Inga kommentarer: