onsdag 17 juni 2009

Och där small det...

Första skälvande timmarna på semestern har jag ägnat åt att bråka med alla mina barn. Alla barnen har bråkat med varandra också. Mycket!!! Mest har de bråkat om studsmattan. Vem som ska vara där och vem som var där först bla bla bla. AGHHH.. En studsmatta, även om den är min, bär man inte bara iväg under armen och säger: Ni får tillbaka den när ni slutat bråka!

Osökt börjar jag tänka på svenskans kanske mest skruvade ord. Föräldraledig, vem uppfann det? Garanterat någon optimist på försäkringskassan. Nu måste jag laga en trasig leksak och fatta beslut om en översovning. Kanske kommer jag att ångra mina 6 lediga veckor, jag har gått hela dagen och inbillat mig att det ska bli lugnt och skönt. HAHAHAHAHA Hoppsan, måste hämta isbit...

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag har också skrattat åt ordet föräldraledigt ibland, inte ens när man hade första barnet var det så där ledigt, mysig blogg/ Kicki

Anonym sa...

Thihi, man bråkar in sig i semestern, men var glad över bråket, det innebär att det är friska och levandes vanliga barn. Vi ska snart "bråka in oss", BIM

KaosJenny sa...

Tack tjejer och kul att ni känner igen er. Det var därför jag började blogga, för att jag kände att jag behövde skriva av mig och få respons om att kanske ev fler känner som jag gör ibland.