tisdag 23 juni 2009

En vacker hörna

Nu har vi ordnat en vacker hörna här. Alltså, fri från all möjlig bråte. Stället är altanen på baksidan. Riktigt mysigt blev det med kuddar, duk och fina blommor. Jag sa till Mannen, så här ska det se ut hela sommaren. Mannen replikerade blixtsnabbt, jag tänker att allt är förgängligt, vi får känna oss nöjda om det räcker en stund...

Och visst har karln rätt. Inte ens betong och asfalt varar ju för evigt. Så varför oroa sig och bryta ryggen av sig för att upprätthålla? Jag går runt i trädgården och njuter av de blommor som blommar idag, även maskrosorna och smörblommorna är vackra (har jag bestämt eftersom de är så många). Om morgondagen vet vi ingenting, kanske får vi en tegelsten i huvudet. Tanken på att allt är förgängligt kan få en deprimerad eller också tänker man låt oss njuta av vår stund på jorden...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha Ha, jag har också bestämt mig för att maskrosor är vackra men min sambo försöker bekämpa med alla medel. Han ser rött när han ser mossa också/ Kicki

Katarina sa...

Det är väl härligt att man kan uppskatta och njuta av det "lilla", det man har runt knuten och runt omkring sig. Det är livskvalitet att man trivs där man bor.
Stor kram Katarina.

KaosJenny sa...

Kicki underbart att vi är fler som börjat gilla maskrosor, läste i tidningen idag att man kan göra maskrossirap... Och Katarina det är en gåva att vara rädd om att kunna njuta av det lilla. Kram på er