tisdag 5 maj 2015

May Day, Mad May

Det finns en del saker en inte tänkte på när en grät av lycka när Lillasyster föddes.Fyra friska barn är verkligen en ynnes, på riktigt. Samtidigt kan det nästan driva en till vansinne. Galna Maj med aktiviteter som ska påbörjas o avslutas. Skolresor, cuper, räfsning o utvecklingssamtal. Galet på jobbet och så de vanliga små städ tvätt o matlagningssakerna.

Ovanpå detta så skolkar Storebror från skolan. Inte så att han ränner på stan o hittar på dumheter utan han blir hemma. Galna blir vi förstås. Skriker , skojar, mutar o hotar. Sånt där som föräldrar gör. Men det går inte bära en stor 17- åring någonstans.

Visst är det mycket fast på ett plan är det rätt lugnt. Vi är vana vid Mad May, Storebror är en smart kille som säkerligen kommer att klara sig ypperligt i livet. Måhända blir det studier på någon folkhögskola när motivationen dyker upp. I grunden har vi det bra. Hoppas ni hat det fint. Kram på er

3 kommentarer:

Anna/notonmusic sa...

När du skriver om mad may Jenny så minns jag verkligen hur det kunde vara! Maj är ju hektisk i sig. Med fyra barn i aktivitetsålder...självklart blir det mad may!!! Särskilt när allt inte "rullar på" utan det dyker upp svårigheter. Jag inser också att det inte är konstigt att man går omkring och trampar luft i en tom rymd och stirrar förvirrat på varandra när den sista flugit sin kos och undrar... "Vad f-n hände egentligen" Jag tänkte inte att omställningen skulle vara så stor. När jag läser ditt inlägg så får jag en viss förståelse för att det faktiskt är så. Ha det nu så gott det går i mad may! Stor maj-kram.

Marina sa...

Maj är speciellt i "aktivitetsåldern". Jag vet att jag med jämna mellanrum tänkte att om en enda till ber mig att spela brännboll och ta med en fikakorg" så skriker jag!!! (tror i och för sig inte att jag gjorde det, utan fortsatt snällt att ta med min fikakorg och var social år efter år...)

KaosJenny sa...

Ha Ha Anna/notonmusic, jag förstår att du känner igen dig och jag förstår också att et blir tomt efteråt när det varit smockfullt innan. Det är njutbart här också om man bara kan ta det lite lugnt mellan varven :-)
Ha Ha Marina, jag känner igen känslan... Det är inte alltid roligt att tvångsumgås och när man ska göra det en massa gånger så blir det verkligen inte kul alls. Hade önskat att någon droginfo, klasstjosan skulle vara i typ februari så att man spred på gracerna lite...
Kram på er