torsdag 14 maj 2015

Beach 2015 har börjat...

Häromveckan tog en vän och jag oss ett litet vårdopp. Kvinnor i sina bästa år med kroppar som tjänar oss väl och som vi fortfarande kan ha roligt med. Eftersom vi burit, fött och ammat barn, så har de verkligen fungerat som de ska. Och längst upp sitter två huvuden som är oerhört mycket klokare än när vi var 20 år (i alla fall jag). Eftersom vi har var sin kropp som man kan stoppa in i en bikini/ baddräkt och har gjort säsongens första bad så kan man säga att beach 2015 har börjat...
Vårfloden forsar vidare, både på jobbet och hemma. Något jag blev varse i veckan är vikten av att man försöker hålla sig kärleksfull och lugn även när det är sju miljoner saker att göra. Ett utvecklingssamtal som tvärflyttas en och en halv timme framåt kan stjälpa kvällens planering. Framförallt om man blir galen men håller man lugnet, ler lite och tänker att läraren gör sitt bästa ordnar det sig ändå. Det mesta som händer eller inte händer är trots allt inte världskatastrofer.

Ingen fikalista till Storasysters match och inte någon körlista till Lillasysters. Ah, jag bakar väl lite och tar bilen och ser vad som händer. Världen behöver inte mer skäll och gnäll och stress, den behöver mer kärlek. Kram på er


4 kommentarer:

Anna/notonmusic sa...

Men jisses Jenny, inte är det väl is jag ser närmast kameran!?! En mycket fin beskrivning av kroppen som jag gillade mycket, tänkte på det bara häromdagen att den alltför sällan är påtänkt just som funktionsduglig. Mycket fokus på estetiska ideal som växlar över tiden. Klok du Jenny. Men är det is jag ser närmast kameran får jag kanske ta tillbaka det :-) Kram och fin Kristi Himmelfärds helg!

kalebass sa...

Tyckte också först att det var is, men det är väl vågskum ?!
Modigt vill jag kalla det för. Jag väntar ett bra tag till första doppet. Kärlek kan vi inte få för mycket av... kram på dig!

Marina sa...

Kroppen ja, den ser väl ut som den alltid ha gjort, bara att allting sitter lite längre ner...;)

KaosJenny sa...

Jo då Anna/notonmusic, det är is och vi kan väl försöka sprida tanken om att kroppen är en funktion helt enkelt. Och vi är alla både kloka och korkade, eventuellt är det mest korkade jag gör att vinterdoppa mig ;-)...
kalebass, modigt vet jag inte. Det är något jag upptäckte för ett par år sedan som verkligen är förvånande stressreducerande :-).
Kroppen är en fantastisk skapelse Marina i alla dess skepnader och tider :-)
Kram på er