söndag 4 maj 2014

Vissa chanser ska en ta...

Får en chansen så klär en upp sig, går till lokalen och gör sitt jobb. En går med stolta steg och känner historiens vingslag. Kan tänkas att jag berättat det för barnen också. Det är underbart med barn. Bara en sån sak som att ens kök plötsligt kan bli en seriös vallokal för att utse den bästa roboten. Alla fick lägga i fyra lappar.
Har tipsat Storebror om att han bör göra en fackförening i förhandlingarna om det här med nedkoppling. Och jo, jag tänker rösta i EU valet också. Jag är av den bestämda åsikten att så fort det blir röstning så är en där. Oavsett om det gäller robotar eller EU. Kommer ni att rösta och vad tycker ni om en text med en istället för man? (Fick själv lite Utvandrar/smålandskänsla men det kändes rätt trivsamt). Kram på er

3 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

Underbart! (klart du kan prenumerera Fantomen, fast maken köper lösnummer :)

kalebass sa...

Visst ska en rösta ! En gör ju så gott en kan, även som man...
Jodå, när jag var yngre sa vi nog oftare en än man. Men jag förstår inte reaktionerna på MAN. Hur kan en reagera på detta? Tror någon verkligen att en menar man i betydelsen maskulin person? Förresten används väl one i engelskan..? Kram från en man en!

KaosJenny sa...

Tjoho, Hanneles bokparadis... Då är det nog läge för prenumeration nu...
Ha Ha kalebass, grejen är att jag inte brukar varken fundera eller reagera på man men det var rätt kul att skriva en :-)
Kram på er