lördag 14 juli 2012

Sveriges charmigaste hem eller vanlig Kaos-sommar?

Ja men alla gör det ju... Lägger ut små mysiga inredningsdetaljer som man tänkt igenom jättenoga och som liksom gör pricken över i:et. Då kan väl inte jag vara sämre. Men... eftersom vi är en Kaosfamilj så är det väl inte charmigt på det där inrednings-tråktidnings-sättet. Såg att det fanns en tävling om Sveriges charmigaste hem där man skulle vinna 30000 kronor till möbler och inredning. Jag funderar på att skicka in den här bilden:
och visst borde väl vårt hem platsa... Inte för att vi är så genomtänkta kanske men bron är ju vit och naturligt avskavd... Är det inte sånt som kallas chabby chic? Det enda som hindrar mig från att fota hela vårt hus och lägga in det i den där tävlingen är risken att vinna. Eftersom jag trivs vill jag inte ha inredninig och renovering för 30000. Jag vill inte ha någon praktisk förvaring, ni ser ju var vi förvarar saker, fungerar utmärkt tack. Vi ska ju alldeles strax ha de där sakerna igen ;-).

Nä, vi har alldeles för fullt upp med annat än att charma till hemmet (fast jag kan tycka att vi har det charmigt, på riktigt. Och inte för att jag är något mattesnille men jag har på egen hand, genom huvudräkning, kommit fram till en sak. Det är att i en genomsnitts-Kaos-familj blir det i runda slängar lika många diskussioner som det finns stjärnor på himlen per DAG. Alla diskuterar allt möjligt med alla och sen kan ju alltid någon komma och lägga sig i och då kan man diskutera det en stund. Så nej, bästa priset till en Kaosdrottning är nog inte renovering utan en cykel (fast det har jag redan) eller ett par öronproppar... Ha en trevlig helg! Kram

2 kommentarer:

kattiiiiss sa...

Haha
Er inredning passarmig också. Men min make är smått pedant och går och plockar jämt.
Ha en skön lördag
Kram K

KaosJenny sa...

Ah, måste vara en utmaning när en är smått pedant fast det klart någon som plockar kan väl ha sina fördelar också, här gör ingen det och det märks ;-) Kram