lördag 22 augusti 2009

Jag är Drottningen i Stökriket


Tvätten i vardagsrummet viker inte ihop sig själv och alla de sakerna som tidigare var på toan vandrar inte heller till nya smarta platser av sig själva. Däremot verkar det finnas en rad saker som smiter iväg av sig själva, nagelsaxar och tejp till exempel. Vi hittar ingenting numera. Det är saker precis överallt men man hittar ingenting.

Tänkte i morse att vi skulle få ta ledigt från jobbet och ägna två veckor åt att försöka bringa ordning på detta stället. Och sen ägna resten av livet åt att springa runt och upprätthålla. Sisyfosarbete! Ett problem som vi har är att ingen utom möjligtvis Mannen lägger tillbaka saker på sina rätta platser. Hm, verkar som om saken faller på sin egen orimlighet. Det ska inte vara ordning i Stökriket. Kan man vara en nöjd Drottning i Stökriket?

Kanske borde vi känna oss lyckliga varje gång något försvinner, ännu en sak vi inte behöver fundera på. Eller ännu hellre skaffa oss perspektiv på livet. När jag träffar min kompis, vars syskonbarn nyss har dött, inser jag att det mesta jag funderat över på morgonen är fånigt. Riktigt riktigt fånigt...

Det gör verkligen ingenting att jag upptäckte att jag har Trips på nästan alla mina blommor så att de måste kastas. Mannen jobbar. Ikväll tänkte jag röja men jag har ångrat mig. Jag åker iväg med några kompisar och tältar med barnen. Livet är underbart men för kort för oviktigheter. Drottningen i Stökriket tänker njuta av sin stund på jorden. Kram på er

6 kommentarer:

Hemliga damen sa...

Halleluliiiijaaaa! Du har så rätt så rätt så rätt! Ha en underbar tältning, nagelsaxen klarar ni er utan en stund till.

2BarnsMamman sa...

Det låter som en helt riktig prioritering! Livet är verkligen för kort för att slösas bort på oviktigheter och ibland får man påtagliga påminnelser om det. Hoppas ni får en härlig tältupplevelse! Kram

Pia sa...

Hej Du Drottning i Stökriket. Du är inte ensam - och vi andra läser med stolthet hur du prioriterat din kväll. Du är ett föredöme!

Hoppas ni riktigt njuter av en mysig kväll i det fria - tältning är en lisa för själen!

Katarina sa...

Jag blir rörd. Du skriver med tanke och känsla. Fler borde tänka som du. Vi är allt för många som slösar bort tiden och tålamodet på oviktigheter.
Kraaaam Katarina.

Lilla O sa...

Njut på! Det är en konst att kunna njuta i kaoset. Var glad att du kan!

KaosJenny sa...

Tack söta fina ni... Ni verkar inte så lite kloka själva heller... Jag bugar... Nagelsaxen klarar vi oss utan och ibland glimrar man till i prioriteringarna. Tid och tålamod ska verkligen inte slösas bort. Tältningen var underbar, ibland behöver man bara komma en liten bit hemifrån, även om man kan njuta av kaos... Kram på er Hemliga Damen, 2BarnsMamman, Pia Plupp, Katarina och Lilla O.