torsdag 3 december 2015

Upp som en sol och ner som en pannkaka...

Ibland blir man bara matt på de snabba kasten mellan magi och fullständigt trams. Sånt som livet med jämna mellanrum erbjuder. Är just nu lite trött på tramset. Kan tröttna lite på att vara så in i nordens positiv, trevlig, tillmötesgående och vägra prata strunt om folk då det skulle vara så enkelt att göra tvärtom. För det klart att det hade varit skönt att bara ge sig hän åt småsnikenhet och snacka skit. Sitta på möten (eller i soffan) och säga att "någon" borde göra något och sen sitta och se sur ut över att ingenting blir gjort. Låtsas som om man är förmer än alla andra men egentligen hålla sig rejält långt innanför sin komfortzon. Påtala problem utan att göra minsta egen anstiftan till att ta ansvar eller göra något åt saken.

Enda kruxet är att man själv blir svart av att vara ogin och bara undvika eller bli galen och prata med fel människor om saker och sen bli förvånad eller säga vad var det jag sa när inget händer. Det skulle var jag som blev blev lidande om jag gjorde så och så är jag inte beredd att ha det.

Det finns gränser och man behöver inte vara hur positiv och tjänstvillig som helst. Ibland behöver man tjura ihop och säga ifrån men för det mesta ger det otroligt mycket att engagera sig. Till syvende och sist så tjänar jag mycket på att inte prata skit då jag alltid har ryggen fri och det är otroligt skönt. Samarbete är roligt. Det är bara ikväll (bland annat för att jag sålde ut morgondagens lediga dag) som jag kroknat lite. Det kommer ju en helg sen och dagarna är också fyllda av magi. Hoppas ni har det magiskt. Kram


3 kommentarer:

Marina sa...

"Någon" är alltid bra men tyvärr förekommer denna person alltför ofta bara i diskussioner utan att visa sig när det blir dags att omsätta teori i praktiken. Och glöm inte att man måste faktiskt inte vara positiv hela tiden, ibland är det tillåtet att inte vara den där som tycker att "allt ordnar sig" hela tiden. Ha en riktigt bra helg (även om det "bara" är fredag) och ladda alla batterier ordentligt :)

kalebass sa...

Det är väl just tystnaden, att inte säga något, som är det riktigt farliga.
Att åtminstone reagera och inte bara låta det bero, eller att inte tycka något,(som tyvärr är väldigt vanligt), just för att man inte vågar ha någon åsikt.
Ja, ladda behöver vi verkligen ibland. Kram på dig.

KaosJenny sa...

Helt riktigt Marina, jag har absolut en del grejer som jag inte har tänkt fixa men ibland behöver man tänka sig för lite så att man inte bara löser saker åt andra... Batterierna är nu ordentligt laddade, skönt att gnälla av sig lite, då får man också koll :-).
Mm, kalebass tystnad kan vara en farlig fiende, både hos en själv och andra. Någon form av kommunikation behövs, annars blir det ingenting av något...
Kram på er fina ni :-)