torsdag 31 december 2015

Gott nytt år

2015, ett år med massor av skratt, gråt, utveckling och då världen kom lite närmare oss.

Gjorde en liten utvärdering tillsammans med Mannen igår. Ett år då livet, döden och världen kommit ännu närmare. Mycket kvar (förhoppningsvis) men vi har lärt oss en del. Personligen har jag lärt mig att ta det lugnare med det vardagliga då mycket av det egentligen är tämligen övergående. Släppt rädslan och känner att det är otroligt viktigt att vara ärlig med sig själv och de människor som är viktiga då allt annat leder till ensamhet och frustration. Inte den enklaste vägen men i längden så värt.

En annan sak som jag blivit bättre på under året är att låta människor gå sin väg utan att fördöma. Vem är jag att veta vilka vägar och lärdomar som är deras? Det brukar finnas goda anledningar både till att människor förändras och att de väljer att inte göra det. Mitt uppdrag är ju framförallt att koncentrera mig på min väg och lära mig av den.

Och vad vet jag om vilka nya uppdrag makarna till dessa uddastavar (?) just nu har?


Önskar er ett gott nytt år där ni får tillräckligt av allt. Tillräckligt mycket utveckling, utmaningar, kärlek, vänskap, värme, mat, skratt, fysisk aktivitet osv. Kram på er

3 kommentarer:

kattiiiiss sa...

God fortsättning på det nya året!
Hoppas att ni har fått en lugn start på det nya året.
Ha det gott!

kalebass sa...

God fortsättning Jenny!
Ja, världen har kommit närmare, men på nåt sätt även blivit större och mer ogripbar.
Politikerna,"experterna", jobbar för en lösning inom olika områden, men utan att det leder någonvart. Maktlösheten breder ut sig. Vi har fria val. Men, vad gör vi med den friheten... Nåja, själv har jag sent om sider lärt mig att ta det lite lugnare. Åtminstone i min egen sfär.
Kram på dig!

KaosJenny sa...

Tack kaatariina, det blev en väldigt lugn start på det nya året, tjocksockar och drälla runt. Lite skridskor och sen när snön kom skidor :-).
Mm, kalebass, det är nog inte helt lätt för politikerna i dagsläget heller. Utan egen majoritet behöver man trassla hela tiden och kan inte genomföra så mycket av sina ideer. Skillnaden mot förr när man hade minoritetsregeringar är ju också internet... Allt granskas och vrids och vänds på de mest mirakulösa sätt. Dreven går oerhört mycket fortare... Vips är en facebookstatus skriven fel eller att någon kommer på något som delas en miljon gånger och så får man alla emot sig och behöver uttala sig i en liten skitfråga istället för att koncentrera sig på att leda ett helt land... Kul att du lärt dig att ta det lugnare i din sfär.
Kram på er