onsdag 31 december 2014

Gott Nytt År

I väntan på att Storebror ska komma ut från duschen kan man ju blogga lite (en hel familj behöver ju inte banka o skrika på en toadörr). Vi skulle vara hos vänfamiljen halv sex. Ett år som bestått av allt möjligt är till ända. Skratt, gråt, mys, sjukdomar, kaos, stress, bus o väldigt mycket vänskap och kärlek. Många små saker som trots allt gör livet värt att leva. Klokare o lugnare än ifjol, vid den här tiden är jag definitivt. I jul har jag tänkt en hel del på det överflöd som vi i västvärlden (även när vi säger att vi inte har råd) ändå lever i. Vi är enormt många som till exempel har enormt mycket kläder och väldigt mycket mat...

Nu har Kaosfamiljen visst gafflat fram Storebror. Hoppas ni har någon att krama ikväll o att ni också känner er klokare, mer överseende o ännu mer kärleksfulla än tidigare. Kärlek till er alla.

7 kommentarer:

Cecilia N sa...

Gott nytt år, kaosfamiljen!

Grodmamman sa...

God fortsättning!
Känner samma med detta överflöd man har. Ska försöka sälja och skänka bort en del framöver.
Kram

Anna/notonmusic sa...

Ja, du har så rätt Jenny, till och med när vi får vända på slantarna i januari så lever vi ju i överflöd. Viktigt att påminna sig om det ibland... Vad härligt det låter att kunna summera ett år och se att det känns bättre. Stor nyårskram inför 2015 :-)

Bina sa...

God fortsättning! Ja, jag är så glad att vi fått tre asylboenden häromkring som jag kan kuska runt till med diverse vinterkängor, overaller och andra vinterkläder!

kalebass sa...

... och GOD fortsättning !
Det kan ju faktiskt bli ett intressant och bättre år. Hoppas bara bränderna i moskebyggnaderna är tillfälligheter. Att folk tar sitt förnuft tillfånga.
Vi får ställa oss på rad och bilda en jättekram !

KaosJenny sa...

Tack o detsamma Cecilia N :-).
Sälja, byta o skänka bort gör en lättad o glad Grodmamman, tror inte jag ångrat en pryl ut ;-).
Mm Anna/notonmusic vi behöver påminna varandra om att vi har det löjligt bra. Klokare hoppas man att man blir varje år men det här har nog varit lite speciellt då goa grannen gick bort o mycket "sattes på plats" i sina rätta perspektiv på vad som är oviktigt. Tråkigt men bra.
Tror som du kalebass på ett intressant o bättre år. Kramar är alltid bra o jättekram ännu bättre :-).
Jättekram på er :-)

KaosJenny sa...

O Bina, jag gör precis som du, skänker mycket till asylsökande då jag vet att de verkligen behöver o de kläder jag ger bort redan har fyllt sitt syfte hemma hos oss:-). Kram