tisdag 21 oktober 2014

Underbar helg och sen ner med huvudet i papperslavinen....

Födelsedag i fredags. Klart födelsedagar ska firas, om man vill, kan och så som man tycker är kul förstås. De flesta andra dagar kan vara lite flexibla, kan bli något annat men den dagen kan jag ha som min. Man kan faktiskt önska sig vad man vill, även om man är 44 år stor. Är inte så mycket för det där älskar-du-mig-så-borde-du-kunna-läsa-mina-tankar. Jag brukar vara rätt tydlig och har då en väldigt stor chans att bli riktigt nöjd. Middagen hade jag önskat mig av Mannen och tårta av mamma och mormor. Underbara födelsedagspresenter.

Senast i onsdags hände det att mitt jobb blev alldeles galet, kom hem 21:30 efter en fullständigt knasig dag. Därför hade jag tagit ledigt på fredagen. Skönt, göra vad man vill... Familjefika på eftermiddagen, mysigt. På kvällen hade jag bjudit in årets trevligaste tjejer på middag. ett rätt spretigt gäng men det blev en riktigt avslappnad och härlig tillställning. Alla var där för att de ville det och verkade nöjda. Åt, pratade och lekte lite. Jättekul, framförallt för mig förstås som känner allihop. Kan bli en tradition att bjuda kvinnor :-).

Natten tillbringades med att förbereda en Barda äventyr i skogen. Klockan 08.30 gick reveljen och vi lajvade tillsammans med Lillebror och Lillasyster och ett helt gäng andra barn och vuxna. Också oerhört roligt. En så rolig helg så att vi i stort sett bara kippade efter andan igår.

Idag gick papperslavinen. Storebror har någon konsert imorgon som han kom med ett papper om för ett par veckor sedan. Hm, borde väl ligga där i trivselhögen någonstans... Eh, så fort man rörde i den rasade den rätt ner på golvet. Pärlor, pyssel, lappar om sockförsäljning, teckningar, läxuppgifter, föräldramötesutvärderingar, gosedjur, uppfinningar, stenar, snören och allsköns annan bråte. Papperslösa samhället, bah. Hur mycket papper som helst men inte ett spår av Storebrors konsertpapper. Nå, som den sanna Norrlänning man är så, har lavinen gått så får man börja skotta...

Sortera och slänga, pussla in på sina platser och bära iväg. Ett grannlaga arbete och dessutom tämligen lönlöst då det strax kommer att vara trivselhörna igen. Fast då är det ju "nya" papper och pinaler och en trivselhög ska väl finnas i varje trivsamt hem förstås...

Nåja, vi fick googla fram vart man skulle köpa biljetterna. Prisat vare nätet. Hoppas ni har det bra allihop. Kram

4 kommentarer:

Anna sa...

Jäsningen vad papper vi har tappat bort i våra dar. Och som ibland aldrig ens kommit hem, eller legat kvar i nån gymnastikpåse och kommit fram på sommarlovet. Vilket härligt firande du verkar ha haft, stort grattis i efterskott �� Kram

Cecilia N sa...

Grattis i efterskott!

Grodmamman sa...

Stort grattis i efterskott! Fin årgång du är!:)
Här missade dottern en av sina bästisars kalas igår då vi inte fått någon lapp utan inbjudan kommit via sms. Papperslöst är inte alltid bra det heller...
Kram

KaosJenny sa...

Känns bra Anna att vi är fler. Man blir helt galen ibland, papper papper papper...
Tack Cecilia!
Tack Grodmamman, 44 verkar riktigt fint :-). Det svåra är nog egentligen hålla ordning på allt. Man för förlåta sig ibland... Kram