söndag 15 augusti 2010

Summan av det som är borta brukar vara konstant...

Jo, jag vet att vi brukar tappa bort saker, Kaosfamiljen i allmänhet, jag i synnerhet. Men nu har vi ändå tagit priset. Vi har tappat bort en hel VÄRLD!!!!

Lillebror, Lillasyster och jag har under en längre tid gjort en värld med hjälp av gammalt lakan, tygbitar och textillim (nej, tack, jag syr inte). Sist vi blev tvungna att göra något annat tog Mamman världen och la den på ett bra ställe. PÅ ETT BRA STÄLLE... Varför tänker man sig inte för. Räck upp en hand den som lagt bort något totalt på ett bra ställe!!!

Så, med jämna mellanrum går Lillebror, Lillasyster och jag runt i hela huset och söker vår värld. Det känns lite sorgligt men vilken fest vi ska ha när vi hittar den och då ska jag lägga den på ett riktigt dåligt ställe. Summan av allt som är borta brukar vara konstant så det gäller väl att vi tappar bort något annat, något som vi inte behöver lika mycket som vår värld...
Ha en trevlig kväll...

4 kommentarer:

Bina sa...

Det låter som att det braiga stället låg i en tidsport.

Mångmamma sa...

Jäpp, braiga ställen känner jag väl till.
Och spetsarna är fortfarande borta...;)

2BarnsMamman sa...

Hoppas ni snart finner rätt på er värld igen! Utan sin värld måste man känna sig totalt vilse...

KaosJenny sa...

Ha Ha Bina, självklart är det i en tidsport ;-)
Mångmamma skönt att vi är fler med braiga ställen :-)
Japp, 2BarnsMamman, man känner sig helt vilse...
Kram på er