söndag 27 juni 2010

MmmidsoMmmar


Helgen började inte så där strålande. I Torsdags natt blev det för trångt i sängen så jag slängde upp mig i en av loftsängarna som var ledig. Bara för att upptäcka att jag slängt mig enr i en madrass med pöl, som inte var vatten. Ja men suck... Sanering av både den sängen, Storsäng och barn... sen sova...

Midsommarafton började vi i byns traditionella midsommarfirande. Helt perfekt, sen var små- grodandet avklarat så vi kunde göra annat. Till mamma och pappas stuga. Grilla lite och när barnen hade lagt sig satt mamma och pappa kvar i stugan med barnen och Mannen och jag tog oss en paddeltur i natten. Obetalbar lyx. Blöta blev vi och knäckte en paddel gjorde vi men det var alldeles underbart. Skratt, prat och så tystnad. Lugnt och skönt. Paddlande i vår takt, nåja, eh Mannen paddlade nog lite mer än jag men det var han som hade fixat "tändstickspaddeln" så det blev inte någon racerfart... Vi såg Bäver, en massa fåglar och fladdermöss i det vidunderliga ljuset. Långt i från vardagens stress. Vackert grönt överallt och väldigt mycket blommor, sagoskog. En midsommarnattsdröm...

Dagen efter var vi piggare än efter en hel natts sömn. Resten av helgen har vi bara drällt runt och njutit av tillvaron. Ibland behöver man komma bort och göra något annat helt enkelt. När vi kom hem kunde vi skrattande konstatera att madrassen eventuellt kommer att torka innan jul. Hoppas att solen alltid skiner på er och att ni har någon att krama...

Ps. Såg just att man kan klicka på bilden så att den blir stor... Så att ni också kan få känna känslan av att sitta där i kanoten... Ds

4 kommentarer:

Anonym sa...

Å vad härligt!
Jag älskar att paddla. Ja kanske inte just själva paddlandet men allt runt omkring.
det är den bästa avkopplingen.

"Pölen" däremot var ju mindre avkopplande....hahaha!

Bina sa...

Verkade mysigt med paddlingsturen. I alla fall när någon annan beskriver den... Sportfiskaren har en kanot, men den har stått bakom hallonhäcken i flera år, oanvänd, så nu är den utlånad till en familj som använder den flera gånger i veckan och det känns mycket bra!

Katarina sa...

Härligt! Det gäller att ta tillvara de små stunderna, och det verkar ni verkligen kunna göra. KRAM! :O)

KaosJenny sa...

Henna du har rätt paddling fint, pöl dåligt...
Bina alltid rätt att låna ut saker som står och skräpar
Katarina ja jag tror att det är de små vardagliga stunderna som är viktigast
Kram på er